הקומוניסטים ברוסיה: בניגוד לטענות פוטין רוב העם מתנגד לשינויים בחוקה

אחרי ש-78% מהמצביעים במשאל העם שנערך בשבוע שעבר ברוסיה תמכו בשינויים בחוקה שיאפשרו לנשיא ולדימיר פוטין להישאר בשלטון עד ,2036 אזרחים רבים הצביעו בימים האחרונים על הזיופים הרבים שנרשמו במהלכו. גם המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית פרסמה הבוקר (ראשון) הודעה לפיה "שליש מהאזרחים לא הצביעו, שליש הצביעו נגד הרפורמות ורק שליש תמכו בפוטין". הוועד המרכזי של המפלגה קיים אתמול ישיבת מליאה מקוונת ובה נמסרו דיווחים רבים על זיופים, מהבירה מוסקבה ועד למחוזות הרחוקים שבאסיה. על פי הניתוח שערכה המפלגה, בכל המרכזים הכלכליים ובצפון הפדרציה הרוסית נרשמה הצבעה מסיבית נגד אישור השינויים בחוקה.

השינויים, שנכנסו אתמול לתוקף, יאפשרו לפוטין, שכהונתו הנוכחית והרביעית מסתיימת ב-2024, להתמודד על שתי קדנציות נוספות ברציפות, בנות שש שנים כל אחת. משמעות הדבר היא שהנשיא בן ה-67, שמנהיג את רוסיה בשני העשורים האחרונים בתור נשיא או ראש ממשלה, יוכל להחזיק בשלטון עד שיהיה בן 83.

"להצביע לאו" – כרזה של המפלגה הקומוניסטית הרוסית

גם גולוס, ארגון לא ממשלתי שעוקב אחרי הבחירות, תיעד שורת ארוכה של איסדרים במהלך ההצבעה, כולל הכנסת קולות למעטפות ומקרים רבים שבהם מעסיקים הכריחו את העובדים להצביע. הקרמלין הרעיף מתנות, כולל דירות חדשות, על מי שיצא לקלפיות, ומתנגדי הקרמלין אמרו שהיו אלו בחירות מזויפות.

כאמור, במפלגה הקומוניסטית סבורים כי ההצבעה הייתה לא לגיטימית וכי מטרתה להפוך את פוטין לנשיא לכל החיים. במסגרת השינויים הנוספים בחוקה, נשיאי עבר יהיו חסינים מהעמדה לדין, התייחסות מעוגנת בחוקה לדת ולאלוהים והגדרה של הנישואים בתור "איחוד בין גבר לאישה". צעדים אלה ננקטים כחלק מהניסיון של פוטין לקדם מדיניות הומופובית ולהדק את קשרי שלטונו עם הכנסייה.

דיווח שפורסם בעיתון "פראבדה" על הזיופים בבחירות (ברוסית):

https://gazeta-pravda.ru/issue/53-30985-36-iyulya-2020-goda/poschitali-kak-khoteli/

עוד בנושא, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 7):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/07/G27_2020.pdf