הקואליציה הארצית להעסקה ישירה מצטרפת לקריאה: 100% מהשכר – לא פחות

הקואליציה הארצית להעסקה ישירה מצטרפת לקריאה לממשלת המעבר להוביל מדיניות כלכלית שתבטיח 100% מההכנסה לעובדים ולא שקל פחות. מאחורי הקריאה התייצבו ארגון כוח לעובדים, חד"ש ועומדים ביחד.

הקואליציה מציעה שבמקום שמקומות העבודה יקבלו תמריץ לפטר או להוציא עובדים לחל"ת, בגלל המשבר או בחסותו מנגנון התשלום יתבצע דרך מקומות העבודה והמדינה תהיה ערבה להם. "המשבר הכלכלי שפוקד אותנו, שהשבועות האחרונים הם כנראה רק קצה הקרחון שלו, פוגע במיוחד בעובדי קבלן שגם בשגרה נפגעים להם הותק והזכויות הסוציאליות שנגזרות ממנו. התכנית הזאת היא הזדמנות לתיקון", נמסר מהקואליציה. יצוין שגם פעילי האיגוד המקצועי של חד"ש פועלים כדי לפצות את המובטלים, העצמאים והעובדים שהוצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה בשווי 100% מההכנסה שאיבדו.

בעצומה המקוונת שכותרתה "100% מהשכר – לא פחות", ושפורסמה על ידם בשבוע שעבר נכתב: "אנו דורשים מהממשלה לשאת באחריותה כלפי ציבור העובדים והעצמאיים ולפצות אותם ב-100% מהשכר אשר איבדו בגלל משבר הקורונה, ולא פחות. יותר ממיליון עובדים איבדו את מקום עבודתם והפכו מובטלים. אנו דורשים פיצוי של 100% על השכר וההכנסות שאבדו, הן לעובדים והן לעצמאים – למען יוכלו אזרחי המדינה לחיות ולהתקיים בכבוד". ביום פרסום העצומה, הודיע יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, על מתן הלוואות לחברי ההסתדרות בעקבות המשבר. זאת, במקום לארגן עובדים ומובטלים למאבק לפיצוי מלא.

לחתימה על העצומה:

https://www.atzuma.co.il/100workerright