הצעות חוק: הקרן לילדים ונוער בסיכון ועידוד רכיבה על אופניים

 

מליאת הכנסת אישרה היום (יום ד') בקריאה טרומית שתי הצעת חוק שיזם ח"כ דב חנין (חד"ש).
הצעת חוק אחת נועדה להבטיח את המשך פעילותה של הקרן לילדים ונוער בסיכון, הפועלת במסגרת המוסד לביטוח לאומי.
קרן זו הוקמה במקורה כאמצעי להתמודד עם התרחבות העוני, המצוקה והבעיות החברתיות בקרב ילדים ונוער בשל הקיצוץ הגדול בקצבאות הילדים. במהלך השנים, הקרן פיתחה מגוון של פעילויות של עזרה לילדים ונוער בסיכון. אולם הקרן הוקמה מתוקף הוראת שעה בלבד, שתוכננה לפוג בסוף שנת 2007. הודות למאבק, שניהלו ח"כים נגד כוונת האוצר להעביר את תקציבי הקרן לתקציב השוטף של משרד הרווחה, סוכם במסגרת תקציב 2008, כי פעילות הקרן תוארך באופן זמני לשנה אחת נוספת בלבד. הצעת החוק, שהתקבלה ב-28.5 בקריאה טרומית, מעניקה לקרן מעמד קבוע.
(לקריאת הצעת החוק: http://www.knesset.gov.il/privatelaw/data/17/3086.rtf)
 
הצעת החוק השנייה שאושרה בקריאה טרומית, נועדה לצמצם את חובת חבישת הקסדה לרוכבי אופניים בדרך של תיקון לחוק, שקבע שנסיעה באופניים ללא קסדה הינה עבירה פלילית.
ח"כ חנין, יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת, אמר בהקשר זה: "אסור להפוך את ציבור רוכבי האופנים לעבריינים פליליים. במקום איסור פלילי גורף, צריך לעודד רכיבה על אופניים במגוון דרכים. אני מקווה שהממשלה תאשר ביום א' את הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים, עליה חתומים 71 ח"כים, אשר מגדירה מגוון של אמצעים לעידוד השימוש באופניים בישראל. צמצומה של חובת הקסדה הוא צעד לקראת הבנה, שצריך לעודד את תחבורת האופניים ולא להתנגד לה".