הצבא שומר על הבית הלבן: התקוממות ברחבי ארה"ב נגד בגזענות ואלימות המשטרה

"התקוממות ברחבי ארה"ב נגד בגזענות ואלימות המשטרה" כך הכתיר אתר החדשות הקומוניסטי האמריקאי "פיפלס וולרד" את המחאה ההמונית על מותו של ג'ורג' פלויד, גבר שחור שנחנק למוות על ידי שוטר בעיר מיניאפוליס, מינסוטה. המחאה התפשטה הלילה (שלישי) ל-140 ערים לפחות ברחבי ארה"ב. כמה מההפגנות הפכו אלימות והמשמר הלאומי הופעל בלפחות 21 מדינות. מדובר בלילה השישי של המחאה, וההפגנות התפשטו אתמול גם לערים באירופה ובהן לונדון, ברלין, פריז ובריסל.  כ-6 אלף בני אדם נעצרו עד כה מאז תחילת ההפגנות בארה"ב בשבוע שעבר.

חיילים ברחובות וושינגטון (צילום מסך: רשת סי.אן.אן)

אמש נרשמו עימותים אלימים סמוך לבית הלבן, שם המשטרה והמשמר הלאומי השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות נגד מפגינים שלווים ועשן אף נצפה בסמוך לאנדרטת וושינגטון. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה כי אם מושלי המדינות יסרבו לפעול כדי לסיים עם ההפגנות האלימות הוא יפרוס את הצבא כדי לעצור את ההפגנות. בנאום שנשא בבית הלבן בהתייחס מחאות שפרצה בעקבות מותו פלויד, טראמפ כינה אותן "מעשי טרור". במקביל, כוחות המשמר הלאומי של ארצות הברית וחיילי המשטרה הצבאית נפרסו ליד הבית הלבן.

פלויד מת "כתוצאה מחנק בעקבות לחץ על הצוואר והגב" – כך עולה מניתוח גופתו של שהזמינה משפחתו. שני הרופאים שניתחו את גופתו של פלויד, קבעו בעצם כי הוא נרצח כתוצאה ממעשיו של השוטר דרק שובין במהלך המעצר.