הצבא סגר 7 ארגונים פלסטינים; מק"י וחד"ש: שר הכיבוש גנץ הכריז מלחמה על זכויות האדם

כוחות הכיבוש פשטו לפנות בוקר (חמישי) על המשרדים של שבעה ארגוני החברה האזרחית הפלסטינית בגדה המערבית, בהם השישה שעליהם הכריז שר הביטחון בני גנץ כ"ארגוני טרור". כך מוסרת סוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא. החיילים החרימו רכוש, מחשבים ומסמכים ממשרדי הארגונים וסגרו אותם.

חיילים פורצים בשעה 6.00 בבוקר למשרדי האגודה הבינלאומית לזכויות הילד (צילום ממצלמות האבטחה של האגודה הבינלאומית לזכויות הילד)

 

ששת הארגונים שהוכרזו כארגוני טרור הם א-דמיר, המציע סיוע משפטי לאסירים, אוסף נתונים על מאסרים ומעצרים מינהליים ופועל להפסקת עינויים; אל-חק, המתעד הפרת זכויות של פלסטינים בשטחים הכבושים; סניף פלסטין של האגודה הבינלאומית לזכויות הילד, שמבצע מעקב אחר הרג ילדים ומצבם של ילדים העצורים בבתי הכלא בישראל; איגוד ועדות החקלאים המסייע לחקלאים פלסטינים, ארגון ועדת הנשים ומוסד המחקר ביסאן. מלבד ששת הארגונים, סגרו כוחות הביטחון גם את משרדיו של ארגון ועדות הבריאות שהוצא מחוץ לחוק בשנת 2020.

בעקבות הפשיטה על משרדי הארגונים הפלסטינים, מסרה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "שר הכיבוש גנץ מכריז על שישה ארגוני זכויות אדם פלסטינים כעל ארגוני טרור, העולם לא קונה את זה, אז הוא שולח את כוחות הכיבוש לסגור אותם בכח". "גנץ: הטרוריסט הוא מי שכובש עם אחר ומכונן משטר אפרטהייד- לא מי שנאבק לחשוף את פשעיו", הוסיפה. לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "ממשלת לפיד וגנץ התבשמה מהמתקפה האחרונה בעזה, שבה שוב נרצחו חפים מפשע, בהם ילדים. כעת היא מנסה לחסל את שומרי הסף הפלסטינים שהגישו נגד פשעי המלחמה, הכיבוש והמצור תלונות בהאג, בעוד אלימות המתנחבלים משתוללת חופשי. כך בדיוק נראה משטר אפרטהייד."

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) אף הן פרסמו הודעת גינוי על מעשי הכיבוש הנפשעים. "צבא הכיבוש וממשלת הכיבוש בשלהם: חשש מתמיד מכל גוף שמתעד ומפרסם על פשעי הכיבוש – מטרתם: להשתיק את האמת על הכיבוש ואת העמותות שמפיצות אותה. הכיבוש הוא הטרור ולמבצעי הכיבוש אין לגיטימציה לקבוע מהי הגדרתו של טרור. החלטת שר הכיבוש גנץ בגיבוי ראש הממשלה לפיד להכריז מלחמה על זכויות האדם וחושפי זוועות הכיבוש נועדה להיכשל. בסוף האמת תגבור על השקר".

ממרכז עדאלה, שמייצג את הארגונים אדמיר, ביסאן וארגון ועדת הנשים, נמסר כי "ישראל ממשיכה לרדוף פעילי זכויות אדם וחברה פלסטינים מתוך מטרה ברורה להשתיק כל ביקורת נגדה". עוד נמסר כי הפשיטה "נעשתה שעות ספורות בלבד לאחר שהמפקד הצבאי ביטל באופן לקוני את ההשגות שהארגונים הגישו, מבלי לתת מענה כלשהו לעובדה שלא ניתנת לארגונים הללו ההזדמנות להגן על עצמם מפני ראיות סודיות שמערכת הביטחון טוענת שהיא מחזיקה נגדם".

עורך דין מיכאל ספרד, שמייצג את ארגון אל-חק, אמר כי "הפשיטה היא מעשה בזוי של שר הביטחון שכדי להכשיל את החקירה בהאג (שייתכן שבה הוא חשוד בעצמו) מתנהג כאחרון הדיקטטורים ובכוח הרובה פועל נגד מגיני זכויות אדם מובהקים". לדברי ספרד, "נדרשת התערבות בינלאומית דחופה להגן על מגיני זכויות האדם הפלסטינים מפני הדיקטטורה הישראלית".

 

סרטון – חיילים פורצים הבוקר למשרדי האגודה הבינלאומית לזכויות הילד:

https://www.facebook.com/wafagency/videos/763251061578957