הצבא ירה פגזי טנק על פלסטינים בסמוך לגדר המערכת והרג נער בן 15

ב-21 במארס האחרון, בסביבות השעה 21:00, הלכו יוסף אבו עאזרה, בן 15, מוחמד אלעכר, בן 24, תושבי מחנה הפליטים רפיח, ועבדאללה אריח'אווי, בן 29, תושב רפיח, לאדמות משפחתו של אבו עאזרה באשוכה, מזרחית לעיר רפיח. אדמות המשפחה נמצאות במרחק של כ-400-300 מטרים מגדר המערכת והשלושה התכוונו להתקדם משם לכיוון הגדר, תוך הסתמכות על היכרותו הטובה של אבו עאזרה עם השטח. זאת, במטרה לחצות את הגבול לישראל ולחפש עבודה.

2017-05-15_200931

בסביבות השעה 22:00 הגיעו השלושה לאדמות משפחת אבו עאזרה, אספו עצים למדורה והחלו להכין ארוחת ערב. אחרי כשעתיים, בסביבות חצות, בעת שארוחת הערב התבשלה, ירה הצבא פגז מטנק לעבר השלושה. בכלי התקשורת דווח כי "בצה"ל אומרים כי שלושת הצעירים זוהו כמי שמתעסקים עם הקרקע באזור שהייתה בו צמחייה ונחשדו כמי שמנסים להניח מטען חבלה על הגדר. בתגובה טנקים של צה"ל ירו לעברם מספר פגזים. כעת בודקים בצה"ל האם אכן מדובר במחבלים שתכננו לעשות פיגוע".

תגובת הצבא, כפי שפורסמה בתקשורת, מלמדת על כך שקודם כל יורים, ורק אחר כך בודקים אם הייתה הצדקה לירי. מתחקיר בצלם עולה שהנער ושני הגברים היו במרחק של כמה מאות מטרים מהגדר וכי הם כלל לא ניסו להניח מטען. הירי לעברם בוצע מבלי שנשקפה מהם סכנה כלשהי ומבלי שהיה בסיס כלשהו לחשוד אחרת, מלבד עצם הימצאותם באזור. ברור כי אין בכך כדי להצדיק ירי של פגזי טנקים לעבר בני אדם וכי מדובר בתגובה מופרזת וחסרת כל הצדקה.

עוד בנושא:

http://www.btselem.org/hebrew/gaza_strip/20170504_killing_of_yusef_abu_athrah