הפרקליטות סגרה את התיק נגד המתנחל שדקר פלסטיני למוות ליד ההתנחלות אריאל

הפרקליטות הודיעה אתמול (חמישי) שתסגור את התיק נגד תושב ההתנחלות נופי נחמיה, ששמו נאסר לפרסום, שדקר למוות את עלי חסן חרב, פלסטיני בן 27, לפני כחודשיים סמוך להתנחלות אריאל בשטחים הפלסטינים הכבושים.

הלווייתו של עלי חרב, שנהרג בידי מתנחל שרצה להקים מאחז על אדמתו (צילום: ואפא)

 

הפלסטיני נהרג בידי המתנחל בחודש יוני, כשקבוצה של מתנחלים, מרביתם נערים, ערכה סיור לקראת הקמת מאחז ליד הגדר שמקיפה את אריאל. השטח שבו נערך הסיור הוא בבעלות חרב ובני משפחתו, שהגיעו למקום בעקבות הסיור. בין הצדדים התפתח עימות שבמהלכו נדקר חרב למוות.

דודו של חרב, נעים חרב, מסר בתגובה להודעת הפרקליטות: "זו החלטה שמראה שהממשלה היא ממשלת מתנחלים והיא משתמשת בחוק כדי להגן עליהם. המתנחל הזה מגיע לאדמה שלי והורג אותי. צריך עוד משהו מעבר לזה כדי להגיד שזה פשע? הם מגנים עליו". הוא הוסיף שבכוונת המשפחה לפנות "לכל בתי המשפט שצריך, כולל בית המשפט הבינלאומי כדי להילחם על זה".

מארגון יש דין, באי כוחה של משפחת חרב, נמסר בתגובה: "חקירת דקירה מכוונת של מתנחל שנתמכת בשלל עדויות של הנוכחים באירוע נסגרת תוך חודשיים, שבמהלכם פעולות החקירה כללו הפחדה ואיום על בני משפחתו של עלי חרב ועדי ראיה נוספים. החלטת הפרקליטות לסגור תיק כה חמור ללא כתב אישום, וקבלת טענת החשוד כי פעל להגנה עצמית עומדות בסתירה לעדויות רבות של פלסטינים שהיו במקום ואף להתנהגותו של החשוד לאחר מעשה". לדברי הארגון, "החלטת הפרקליטות מוכיחה שחייו של פלסטיני בגדה המערבית שווים בעיני מערכת אכיפת החוק כקליפת השום."

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "עלי חרב נרצח בעת שהגן על אדמתו הפרטית מניסיון פלישה של מתנחבלים. העבריין שפלש לשטח פרטי ורצח את בעליו החוקיים משתחרר לחופשי כי הדוקר – יהודי; והקורבן – פלסטיני". "רשויות החוק, שעבורן דמם של הפלסטינים מותר לכל, עוד ימצאו עצמם בתפקיד הנאשם – בהאג! אני אישית איאבק על כך", הבטיח.