הפעם הרביעית בחודש האחרון: מפגינים נגד נתניהו הותקפו באלימות במחלף חמד ליד י-ם

פעיל הליכוד רמי בן יהודה, שנודע בארגון הפגנות אלימות, תקף אמש (שבת) את אחד המפגינים נגד מנהיג הימין בנימין נתניהו, אלוף משנה (מיל) רמי מתן, במחלף חמד. בן יהודה תיעד את הגעתו לגשר דקות ארוכות לפני התקיפה. "הנה כל הממורמרים, עוכרי ישראל ושונאי ישראל. תומכי טרור עלובים, ביבי חוזר", אמר בן יהודה כשצילם את המפגינים והעביר זאת בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו.

רמי בן יהודה תוקף את רמי מתן, אתמול, במחלף חמד שליד ירושלים (צילום מסך: קריים מיניסטר)

 

מתן שנפגע מאגרוף שנתן לו בן יהודה, סיפר הבוקר: "חזרתי מהמיון לפני שעתיים ולשמחתי כי אין נזקים משמעותיים". בראיון לגל"צ הוסיף מתן כי "הגשתי תלונה במשטרה נגד הפעיל רמי בן יהודה, גם על תקיפה וגם על איומים שהשמיע באחד הסרטונים, לפיהם הוא יבוא בשבוע הבא עם אלות וברזלים. אני לא חושש, כבר בשבוע הבא אחזור להפגין".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) גינה את התקיפה האלימה הנוספת נגד המפגינים המתנגדים לנתניהו, הרביעית מאז תחילת החודש, וצייץ "רמי בן יהודה התפרע ותקף מפגינים בשייח' ג'ראח, ואותי עמם, בחודש יולי האחרון. פניתי אז בתלונה לשר ביטחון פנים עמר בר-לב וקיבלתי מענה לקוני ומתחמק. האגרוף שתוקף את הדמוקרטיה מאיים קודם כל על הציבור הפלסטיני, אבל למעשה על כולנו. רק בשותפות יהודית ערבית נוכל להביס אותו ואת כנופיות הפשיזם כולן".

מארגני ההפגנה מסרו כי "מכונת הרעל מסיתה והתומכים הנאמנים יוצאים לחפש דם של מפגינים. נגמרו הימים בהם האלימות וההסתה שלהם הרתיעו אותנו. התשובה שלנו לכל ביביסט אלים שתוקף מפגינים – עוד גשרים ועוד מוקדי הפגנות המוניים בכל רחבי הארץ". אתמול נערכו מחאות דומות בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ, מצומת הגומא בצפון ועד אילת.

המארגנים מסרו עוד כי אתמול הם חוו התנכלות גם מצד עיריית נתניה. פקחים מטעמה נשלחו לחלק לפעילים דוחות על תליית שלטים נגד נתניהו. "הפקחים דרשו להסיר שלטים ועליהם הכיתוב 'לא תחזור!' ורשמו בכל גשר דוח בסך 730 שקלים". הם האשימו את ראש העיר מרים פיירברג ב"ניצול סמכות" כדי לסייע לנתניהו.