הפגנת תמיכה בחיפה בסרבן המצפון עורווה גאלב סייף

יותר מ-200 פעילות ופעילים צעדו ברחובות חיפה אתמול (ראשון) בצהריים בהפגנת תמיכה בסרבן המצפון עורווה גאלב סייף, שצפוי להיכנס לכלא לתקופת מאסר ראשונה בימים הקרובים. סייף, בן 18 מיאנוח, פעיל בוועד היוזמה הדרוזית ובברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) והצטרף ל"מכתב השמיניסטים" שיצא השנה.
2014-06-16_200322
הפגנת התומכים בסרבן החדש ברחובות חיפה, אתמול (צילום: אקטיבסטליס)
ההפגנה התחילה משכונת ואדי ניסנאס, כשהיא במתכונת של "תהלוכת חתן", הלקוחה מהחתונה הערבית המסורתית: הסרבן הצעיר עורווה סייף גילם את תפקיד "החתן", ונישא על כפיים אל לשכת הגיוס, כאשר מסביב שרים שירי חתונה ומקריאים שירה. ברחבה הסמוכה ללשכת הגיוס הקריא סייף את מכתב הסירוב שלו, והתקבל בתשואות על-ידי הקהל. עוד נשאו דברים: מוחמד נפאע, מזכ"ל מק"י; השייח נימר נימר, בשם ועד היוזמה הערבי-הדרוזי; אורי וולטמן, בשם סניף חיפה, שאירח את ההפגנה. את העצרת הנחה אמג'ד שבייטה, מזכ"ל בנק"י. עוד השתתפו בהפגנה: חברי הכנסת מוחמד ברכה ועפו אגבריה, ח"כ לשעבר עיסאם מח'ול, ומזכ"ל תנועת אבנאא אלבלד (בני הכפר), רג'א אגבריה. בין המפגינים היו גם אחיו ואימו של הסרבן עומר סעד, החבר בבנק"י ובוועד היוזמה הערבי-הדרוזי, אשר אושפז לפני כמה שבועות בבית חולים בחיפה, לאחר שמצבו הרפואי הורע בעת שהיה כלוא בכלא 4. כמו כן השתתף ענאן שאהין, צעיר משפרעם הפעיל בקבוצת "אורפוד", הצפוי להיכלא בקרוב בשל סירובו להתגייס.
לקראת כניסתו לכלא אמר סייף כי "כבן לעם הערבי-פלסטיני, לא אתגייס לצבא העוסק בכיבוש ובדיכוי יומיומי של בני עמי בשטחים הגיע הזמן שנגיד לא לכיבוש, וכן לחיים בשלום". בכלא צפוי סייף לפגוש שני סרבנים שכלואים זה זמן רב: עומר סעד ואוריאל פררה. השניים נכלאו מספר פעמים כל אחד בגלל סירובם לשרת בצבא כיבוש.