הפגנת נהגים בירושלים לקראת השביתה הארצית של ועדי התחבורה הציבורית של כוח לעובדים

הפגנת מחאה של נהגים בכניסה לירושלים תתקיים ביום רביעי הקרוב, 6 באוקטובר, בשעה 13:00 לקראת השביתה הארצית של ועדי התחבורה של כוח לעובדים. הנהגים ייפגשו בחניון האומה שליד מטה המוסד לביטוח לאומי.

לנהגים ארבע דרישות מרכזיות: הכרה בנהג כעובד ציבור, העלאת שכרם, שמירה על הוותק הענפי הנצבר בין מרכז למכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית ולהפסיק את האלימות המופעלת כלפיהם. "בין נהגים – אין תחבורה ציבורית", נמסר מכוח לעובדים.

נהגים החברים בכוח לעובדים חוסמים, לפני שבועיים, את הכבישים מסביב למרכזית המפרץ בחיפה (צילום: כוח לעובדים)

 

איגוד ועדי התחבורה של כוח לעובדים המאגד את החברות סופרבוס, אגד תעבורה, דן בצפון, דן בדרום, ועדי הפעולה באגד וקווים ערך כבר לפני שבועיים הפגנה ראשונה וחסם את הכבישים מסביב למרכזית המפרץ בחיפה. אז נמסר ש"ללא הכרה בנהג כעובד ציבור, ללא העלאת שכר הנהגים וללא שמירה על הוותק הענפי הנצבר – לא תהיה תחבורה ציבורית בישראל. הענף פשוט יקרוס, והאחראיים למחדל ימשיכו לנסוע ברכבים הממוזגים שלהם".

יצוין שקבוצת אלקטרה-אפיקים קנתה באחרונה את חברת אגד תעבורה, שכעת מוכרים בשמם החדש – אלקטרה אפיקים תחבורה בע״מ. בעקבות השינוי בבעלות ועד העובדים, המאורגן בכוח לעובדים, חתם בשבוע שעבר על הסכם קיבוצי מיוחד בעניין המכירה והגיע למספר הישגים חשובים ובהם מענק מכירה לנהגים, איסור פיטורי נהג כתוצאה מהמכירה ושמירה על כל רצף הזכויות של הנהגים, כולל ההסכמים הקיבוציים בחברה. "כמו כל ההסכמים הקיבוציים בכוח לעובדים, גם על הסכם זה הצביעו חברים ואישרו אותו ברוב גדול", הדגישו.

 

סרטון – נהגים מפגינים חוסמים את הכבישים סביב מרכזית מפרץ חיפה:

https://www.facebook.com/192552028215364/videos/221111806721803