הפגנות תמיכה בעובדי "פרי גליל" המתבצרים במפעל

מחר בבוקר (ג') ייערכו תושבי חצור הגלילית הפגנה בצומת חצור הגלילית, כאות הזדהות עם מאבק המפעל 'פרי הגליל'. כמו כן ישבתו מחר כל בתי הספר והגנים ביישוב. בהחלטת ישיבה בין מנהלי בתי הספר ביישוב לבין ראש המועצה, שמעון סויסה, הוחלט פה אחד להשבית את כל מערכת החינוך, ולהגיע להפגנה יחד עם כלל התלמידים. יוזמי ההפגנה ומארגניה מתכוונים לסגור את הישוב ולא לאפשר כניסה ויציאה של כלי רכב.

עובדי מפעל "פרי גליל" בחצור הגלילית ממשיכים גם הבוקר להתבצר במפעל, זה היום השני. 300 העובדים החליטו על המהלך, לאחר שאתמול הגישו בנק לאומי ובנק דיסקונט לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לכינוס נכסים. בהסתדרות חוששים כי אם הבקשה תאושר, יאבדו עובדי המפעל את הזכויות שצברו והמפעל אף עלול להיסגר.

יו"ר ועד העובדים של המפעל, מוטי חזיזה, מסר: "העברנו את הלילה עם קשיים מרובים. היה מאוד גשום וקר, אבל כל זה מתגמד לעומת מה שאנחנו מרגישים בלב. זאת הייתה תמונה קשה לראות עובדים שהיו עם שמחת חיים ופתאום הם הפכו להיות האנשים הכי עצובים בעולם. זאת תחושה הכי קשה שיכולה להיות לעובד ואני לא מאחל דבר כזה לאף אחד. אנחנו נישאר כאן עד לדיון שאמור להתקיים מחר בבית המשפט".

חזיזה הוסיף כי "אנחנו נמצאים במלחמה על הבית. האירועים רודפים אותנו כנראה הרבה יותר מהר ממה שחשבנו. כנראה שמנכ"ל בנק לאומי גליה מאור החליטה לחסל את הפרנסה שלנו. אנחנו נושאים את עינינו לבית המשפט ומתחננים שלא יאשר את הבקשה. למפעל הזה יש רווח תפעולי נאה ביותר ואין סיבה שילך לכינוס. מדובר במפעל שמפרנס משפחות רבות באזור כולו ואם המפעל ייסגר, אחוזי האבטלה בחצור הגלילית יקפצו".

יו"ר מרחב גליל בהסתדרות, יונה פרטוק, אמר: "אנחנו מקווים כי בית המשפט לא יאשר את הבקשה שמשמעותה גזר דין מוות לא רק לעובדי 'פרי גליל' אלא לחצור הגלילית כולה. אם השופט יקבל את עמדת הבנקים ויקבל החלטה לכינוס נכסים, הרי שמהר מאוד העובדים עלולים למצוא את עצמם בשערי הביטוח הלאומי מקבלים פיצויי פיטורים מינימליים".