הפגנות מחאה ברחבי הארץ בעקבות מבצע 'עלות השחר' הרצחני ברצועת עזה

משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה עדכן בצהריים (ראשון) שמניין ההרוגים מתחילת המבצע הרצחני עלה ל-31, בהם שישה ילדים וארבע נשים, וכי 265 אנשים נפצעו. במשרד התריעו שבעוד 48 שעות יושבתו שירותי הרפואה ברצועה בשל המחסור בדלק הגורם להפסקות חשמל ממושכות, ושבלעדיו לא ניתן להפעיל את הגנרטורים בבתי החולים.

יצוין שמאות יצאו להפגין אמש (מוצ"ש) נגד המלחמה בעזה ברחבי הארץ. מחאות נערכו משעות אחר הצהריים ועד הלילה, בין השאר בתל-אביב, חיפה, ירושלים, יפו, אום אל פחם, יפיע, סכנין, כפר יאסיף, שפרעם ורהט.

מפגינים, אמש, מול משרד הביטחון והמטה הכללי של צה"ל בתל-אביב נגד המצבע בעזה (צילום: זו הדרך)

 

מול הקריה בתל אביב הפגינו מאות בדרישה להפסיק מיד את ההפצצות בעזה, קראו קריאות ובהם "די להרג די לשכול, השלום שווה הכל" ושמעו נאומים בעד חתירה להסכם תחת המשך לחימה. בין הנואמים: ח"כ לשעבר ומראשי מק"י, דב חנין (חד"ש).

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), השתתף בהפגנה שנערכה בכיכר אמיל חביביח בחיפה ואמר: "סבב גורר סבב, עוד הרג ועוד התנגדות. חייבים לעצור את מעגל האימה. יצאנו להפגין יחד למען הדרך היחידה שתיטיב עם בני שני העמים – משא ומתן אמיתי לסיום הכיבוש, הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל ושלום צודק". בעצרת לקחו חלק מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, וחברי הכנסת של חד"ש ברשימה המשותפת עופר כסיף ועאידה תומא-סלימאן שקראה "הפסיקו את המתקפה על עזה! המשך המלחמה על עזה יוביל רק לעוד סבל וקורבנות. חייבים הפסקת אש מיידית. מי שהתחיל את המתקפה בהחלטה פוליטית יכול לסיים אותה בהחלטה פוליטית. רק פתרון מדיני וסיום הכיבוש והמצור יקנו ביטחון אמיתי".

בירושלים התקיימה עם רדת ערב הפגנה ברחבת המשביר הישן, בהשתתפות כ-100 איש. המפגינים קראו: "ביטחון לא בונות על גופות אזרחיות" ו"בעזה ושדרות ילדות רוצות לחיות". במהלך ההפגנה הושמע ברמקול מסר מעזה, של אחמד אבו רתימה, ממארגני צעדות השיבה. אבו רתימה סיפר על אישה שנהרגה בזמן ההכנות לחתונת בנה, והמשיך: "אנחנו יודעים שלא היתה כל הצדקה להתקפה הזו, זה מוכיח לנו שהממשלה הישראלית לא זקוקה להצדקות להתקפות הקטלניות שלה. הם אומרים שהם מכוונים למטרות צבאיות אבל הורגים אזרחים. המשמעות היא שהם רואים בכל הפלסטינים מטרה". הערב צפויות הפגנות נוספות: מול ביתו של ראש הממשלה לפיד ברמת אביב ג' בתל-אביב ב-20:00; ובטייבה, ליד הגשר, ב-19:00.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114442