הפגנות בקמפוסים: סנאט העברית אישר ברוב גדול העסקה ישירה של עובדי הניקיון

על רקע הפגנות נערכו במהלך בצהריים (רביעי) בקמפוסים, החליט סנאט האוניברסיטה העברית על העסקתם הישירה של עובדי הניקיון. זאת, לאחר שבאוניברסיטת חיפה, במכללת אורנים ובסמינר הקיבוצים עברו להעסקה ישירה לפני כמעט שנה וחצי. המחאות נגד העסקה קבלנית ופוגענית הנמשכות זה שנים נושאות פרי ולאחרונה החלו ראשי האוניברסיטאות האחרות והנהלותיהן לדון מחדש בשאלת אופי ההעסקה של עובדות ועובדי הניקיון. בשבועות הקרובים צפויה שאלת ההעסקה הישירה של עובדים אלה לעלות להחלטה במוסדות קבלת ההחלטות של האוניברסיטאות.

מפגינים בצהריים באוניברסיטת תל-אביב למען העסקה ישירה (צילום: חד"ש סטודנטים)

 

כאמור, היום קיימו עובדות ניקיון, סטודנטים ומרצים באוניברסיטה העברית, באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בן גוריון הפגנות מקבילות על מנת ללחוץ על הנהלות האוניברסיטאות להכריע בעד העסקה ישירה. כך נכתב בהזמנה להפגנה שפרסמו הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב: "המאבק להעסקה ישירה של עובדות הניקיון מגיע לנקודת הכרעה ואנחנו צריכות את ההתגייסות של כולכן! ידעתן שכ-150 עובדות ניקיון באוניברסיטה מועסקות בידי חברות קבלן? עובדות הניקיון באוניברסיטה הן עובדות קבועות, המגיעות לאוניברסיטה יום יום ונשארות לעבוד כאן גם כשהקבלנים מתחלפים. לכמה מהעובדות ותק של עשר, חמש עשרה ועשרים שנים באוניברסיטה. אבל הן לא מוכרות כעובדות אוניברסיטה, ובמקום זאת מועסקות באמצעות חברות קבלן מפוקפקות שבאופן שיטתי מפרות את הזכויות שלהן וגונבות מהן. לכ-90 עובדות חסרים אלפי שקלים בקופות הפנסיה כי אחת מחברות הקבלן לא הפרישה להן את תשלומי הפנסיה לקופות ואז פשטה רגל ונעלמה!".

עוד נאמר בהזמנה: "בגלל שהעובדות הן חלק מהאוניברסיטה, חלק מהקהילה שלנו, ובעבודתן מאפשרות למוסד הזה להתנהל ולנו ללמוד, אנחנו נמשיך להיאבק להעסקה ישירה!". יצוין כי במאבק למען העסקה ישירה של עובדות הניקיון משתתפים תאי הסטודנטים של חד"ש באוניברסיטאות  יחד עם פעילות ופעילים בלתי-מפלגתיים וממסגרות אחרות. תא הסטודנטים של חד"ש באוניברסיטת תל אביב יקיים בשבוע הבא דיון תחת הכותרת "המאבק להעסקה ישירה – מה הלאה?", בהשתתפות ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), בשעה 18:30, בניין משפטים בקמפוס שברמת אביב.