הפגנות בג'לג'וליה בעקבות רצח הנער; בשישי מחאה המונית נגד אזלת ידה של ממשלת הימין

שתי הפגנות נערכו אתמול (רביעי) בג'לג'וליה בעקבות רצח הנער מוחמד עבד אראזק עדס (14) ופציעתו הקשה של מוסטפא אוסאמה חאמד (12). מאות צעדו אחה"צ מהיישוב לעבר כביש 444 שנחסם לתנועה ממחלף חורשים לצומת נווה ימין בשני הכיוונים. הפגנה נוספת של אמהות נגד אלימות נערכה מוקדם יותר. כמו כן אלפים לקחו חלק בהלווייתו של עדס בשעות הערב. על כך מסר העיתון "אל אתיחאד". לפי העיתון הנער הוא קורבן האלימות ה-23 בחברה הערבית בשנת 2021. בשנה שעברה נרשמו מספרי שיא של נרצחים, ומספר הקורבנות הגיע ל-113.

חוסמים את כביש 444, אתמול, בעקבות הרצח נער מוחמד עבד אראזק עדס בבג'לג'וליה (צילום: אל-אתיחאד)

 

בעקבות הרצח, מועצת ג'לג'וליה הכריזה אתמול על שביתה כללית, ובשעות הצהריים התקיימה ישיבת חירום של המועצה יחד עם ראשי ועדת המעקב העליונה של הציבורי הערבי לקראת הפגנה גדולה שמתוכננת למחר, שישי, בשעה 13:30.

דרוויש ראבי, ראש מועצת ג'לג'וליה מסר לאחר הרצח: "מה שהולך כיום בחברה הערבית עבר את כל הקווים האדומים, לא נשארו כאלה. זו מלחמת אזרחים. אנחנו בטוחים שאין פה שלטון, אין חוק, אין משילות". ראבי, פעיל מרכזי בחד"ש, אף תקף את ממשלת הימין: "ממשלת ישראל לא החליטה למגר את האלימות במגזר הערבי. היא לא קיבלה החלטה כזאת, אני לא יודע אם היא מתכוונת לקבל. אנחנו חייבים לקום כאיש אחד. המחאה שהייתה באום אל פחם צריכה להמשיך לכל יישוב ויישוב, ואני קורא להפגין מחר בג'לג'וליה. אנחנו מפגינים נגד אלימות, חייבים שהקול שלנו ישמע למעלה".

יצוין שרבבות הפגינו ביום שישי האחרון באום אל-פחם נגד ממשלת הימין והמשטרה.  האלפים מחו על המשך האלימות בחברה הערבית ועל השימוש בכוח מופרז על ידי המשטרה בעת פיזור הפגנה דומה. בדיכוי הברוטלי ביום שישי 26 בפברואר נפגעו עשרות בני אדם. אחד מהם, מוהנד מחאג'נה (30), נפצע קשה ואושפז. תושב העיר נוסף, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) נפגע מירי משטרתי של כדור גומי, וגם ראש העיר ד"ר סמיר מחאמיד נפצע ופונה לבית חולים.

 

עוד בנושא:

שביתה בג'לג'וליה בעקבות רצח הנער; ביום ו' הפגנה המונית נגד אזלת ידה של המשטרה

חרף חסימות המשטרה: רבבות הפגינו באום אל-פחם נגד ממשלת הימין והאלימות