הפגנה ראשונה של הקהילה הגאה הערבית; ח"כ תומא-סלימאן: די להומופוביה

מאות פעילים חבריים ולהט"ב בקהילה הערביתפלסטינית הפגינו אמש (חמישי) במושבה הגרמנית בחיפה נגד הומופוביה. זאת, בעקבות דקירתו של הנער תושב טמרה בשבוע שעבר, לפי החשד על ידי אחיו. המשתתפים, ערבים ויהודים מהקהילה הגאה ופעילים חברתיים, קראו לשילובם בחברה הערבית וציינו את הקשיים שלהט"בים בחברה נאלצים להתמודד איתם.

לפי הפעילים, זו ההפגנה הראשונה של הקהילה הגאה המזוהה עם החברה הערבית. הפגנה אורגנה על ידי "אל קאוס", "אסוואת", "עדאלה" ועוד 31 ארגונים נוספים בעקבות הדקירה של הנער. המפגינים נופפו בדגלי גאווה, דגלי הקהילה הטרנסית ודגלי פלסטין. על השלטים נכתב: "קווירים נגד אלימות וגם נגד הטרדה מינית", "גם השפלת הומואים וטרנסג'נדריות דוקרת" ו"השתיקה הורגת. הגיע הזמן שנגביר את קולנו".

מפגינים נגד הומופוביה, אמש, במושבה הגרמנית בחיפה (צילום: זו הדרך)

בין המשתתפים בהפגנה של הקהילה הגאה הערביתפלסטינית בחיפה: ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) שמסרה: "ניסיון הדקירה בשבוע שעבר צריך להיות קריאת השכמה עבור כולנו להילחם בהומופוביה ובשנאה. לאלימות כזו ולדיכוי החברתי של האחר אין מקום בחברה שלנו".

יצוין שביום ראשון צעדו כאלף מפגינים בדרום תל אביב במחאה על טרנספוסביה ואלימות כלפי להט"בים. ההפגנה, שנקבעה לציון שנה לדקירתה של צעירה טרנסית בדרום העיר, נערכה ימים ספורים לאחר דקירת הנער הערבי ליד "בית דרור" שבדרום העיר.