הפגנה נודדת: פעילי "אנחנו העיר" ותושבי דרום ת"א ידרשו את פינוי התחנה המרכזית

"הפגנת נודדת" ביוזמת סיעת "אנחנו העיר" במוצעת העיר ת"א-יפו תצא מחר (חמישי) בשעה 18:00 מגינת לוינסקי בדרום תל-אביב. המפגינים יפקדו, בין היתר, את בית העירייה ואת משרד התחבורה. מ"אנחנו העיר" נמסר "בשבועות האחרונים התכנית לפינוי התחנה המרכזית נמצאת ברגע קריטי – התכנית מונחת על השולחן, אך העירייה, משרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה ונצב"א (המפעילה של התחנה) – לא מצליחות להגיע להסכמה לגבי תקצוב התכנית. לא ייתכן שמריבות תקציביות בין הרשויות השונות יבואו על חשבון חיי תושבות ותושבי דרום העיר".

יצוין שעל פי פסיקת בג"ץ, על המדינה להודיע עד סוף השנה לנצב"א על פינוי התחנה המרכזית ב-2023 או על הארכת החוזה. בשביל שהתחנה תפונה, על התכנית לפינוי המרכזית להיות מאושרת ולהיכנס לתקציב המדינה כבר בשבועות הקרובים. "במידה וראש העיר רון חולדאי, שרת התחבורה מירב מיכאלי ושאר מקבלות ומקבלי ההחלטות ימשיכו לגרור רגליים ולא לתקצב את התכנית, התחנה המרכזית עלולה להישאר בדרום העיר עוד שנים ארוכות". עוד הדגישו "התחנה המרכזית החדשה היא מפגע סביבתי ואורבני בלב שכונת נווה שאנן, ומהווה מוקד זיהום אוויר מהחמורים בארץ – בשכונת נווה שאנן יש עשרות אחוזים יותר של תחלואה בסרטן, ותחלואה מוגברת גם במחלות לב ובאסטמה. התחנה מהווה גם מוקד לסחר בנשים ובסמים".

יצוין שהמשטרה עיכבה לחקירה ביום ראשון האחרון את חברת מועצת העיר ת"א-יפו שולה קשת, במהלך הפגנה של פעילי "אנחנו העיר" נגד העבודות להקמת קו הרכבת הקלה בסמוך לתחנה המרכזית, בשדרות הר ציון בעיר. קשת, המשמשת גם יו"ר ועד שכונת נווה שאנן, נלקחה לתחנת המשטרה ושוחררה לאחר חצות וזומנה לחקירה.

הפעילים סיפרו "הגענו לשדרות הר-ציון להפגין נגד הקמת פורטל הר ציון – מבנה כניסה של הרכבת אל מתחת לפני הקרקע בדמות חומת בטון באורך 300 מטר שתעבור באמצע השדרה בין הרחובות שלמה למטלון, ושתבתר את שכונת נווה שאנן לשתיים ותייצר גטו בין הפורטל לתחנה המרכזית – ובמקום לאפשר את המחאה, השוטרים שהגיעו החליטו לעצור את חברת המועצה שלנו שולה קשת על 'הפרת הסדר הציבורי'".

הפעילים הבטיחו "נמשיך להפגין ולהיאבק נגד הפורטל שממשיך את מדיניות ההפקרה ארוכת השנים של שכונות דרום העיר בידי העירייה וממשלות ישראל – 'מה שייפר את הסדר' הוא הפורטל שייצר מציאות תחבורתית ואורבנית בלתי אפשרית לשכונת נווה שאנן והדרום כולו".

 

האירוע בפייסבוק והרשמה להסעות:  https://www.facebook.com/events/373473714142459