הפגנה ושביתה של תושבים ערבים-בדואים בנגב המוחים נגד נטיעות על אדמותיהם

מאות תושבים ערבים-בדואים הפגינו הבוקר (שלישי) נגד נטיעות הקרן הקיימת על אדמותיהם ונגד הריסת בתים וחסמו את כביש 31 המוביל לערד. בין המוחים: יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שמסר: "הגעתי הבוקר להפגנה נגד הריסות בתים בנגב ופגשתי את התושבים האמיצים שמוחים נגד גירוש המשפחות שלהם מאדמות אלאטרש. כל עצי קק״ל לא יסתירו את האמת הפשוטה – האזרחים הערבים בנגב הם בני המקום והם לא הולכים לשום מקום". במקביל הוכרז של שביתה ביישובי הסביבה שכללה את השבתת בתי הספר.

ההפגנה נערכה בעקבות החלטה שהתקבלה אמש במהלך ישיבה בה לקחו חלק ראשי ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים ונציגי התושבים. עוד הוחלט על שורה של מחאות מול משרד ראש הממשלה בירושלים ופנייה לארגונים בינלאומיים.

תושבים חוסמים, הבוקר, את כביש 31 שמוביל לערד (צילום: אל-אתיחאד)

 

זהו היום השני למאות בנגב. מאות שוטרים הגיעו אתמול לאזור הכפר סעווה הסמוך לחורה כדי לאבטח צוות של קק"ל המכשיר במקום קרקע לייעור. השוטרים הגיעו מלווים בטרקטורים ודחפורים, ותושבים החלו להתקהל שם כדי להביע מחאה על העבודות.

השוטרים פעלו בברוטליות כדי לפזר את התושבים ועצרו כמה מהם ואת העיתונאי יאסר עוקבי מרדיו נאס ו"מעריב", שעוכב "בחשד להפרעה לשוטרים במילוי תפקידם" אף שהציג תעודת עיתונאי. בנוסף, צעיר נפצע מטרקטורון משטרתי. ח"כ עודה שהגיע אתמול למקום מסר "ממשלות ישראל רוצות כמה שיותר אדמה וכמה שפחות ערבים. הדחפורים הללו הם הפנים האמיתיות של נפתלי בנט, איילת שקד והממשלה הגזענית הזו".

העבודות נערכות בשני מגרשים שמעבדים זה שנים רבות תושבי האזור לצורכי חקלאות, בגודל של כ-150 דונם כל אחד. לדברי ראש מועצת אל קסום, סלאמה אלאטרש, השטחים מעובדים במשך עשרות שנים, ונזרעו בחיטה לפני פחות מחודש. לפני כשבועיים קק"ל גם כן פעלו במקום והמשטרה חסמה את הגישה למגרשים. מנכ"לית פורום דו-קיום בנגב, חיה נח, הוסיפה "הכנת תוכניות ייעור על בתים בכפרים ההיסטוריים של הבדואים רק תביא לחידוד היחסים עם הקהילה הבדואית בנגב. אם קק"ל מתעקשת לייער, שתכין תוכניות על שטחים בהם לא מתגוררת אוכלוסייה מזה מאות בשנים. נדמה שקק"ל מתעקשת להגיע להתנגשות עם האוכלוסייה הילידית של הנגב. אין כל טעם להעדיף עצים על פני אנשים".

 

סרטון –  מפגינים הבוקר בנגב:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/1785060345198010

 

עוד בנושא:

מאות שוטרים תקפו תושבים ערבים-בדואים שמחו נגד נטיעות על אדמותיהם בנגב