הפגינו מול משרד החינוך בעת השימוע למנהלי הריאלי בגלל הרצאה על זכויות אדם

עשרות הפגינו הבוקר (חמישי), בהם חברי חד"ש, מול משרד החינוך בתלאביב בעת שמנכ"ל המשרד אל״מ (במיל׳) עמית אדרי קיים הבוקר שימוע למנהל התיכון בבית הספר הריאלי בחיפה מנדי רבינוביץ', ולמנכ"ל בית הספר יוסי בן דב. זאת, בעקבות הזמנתו של מנכ"ל ארגון בצלם, חגי אלעד, להרצאה בתיכון. מורים שהשתתפו בהפגנה נשאו שלטים עם הכיתוב: "גלנט נכשל באזרחות".

השימוע התעכב במשך שעות כי נאסר על השניים להשתתף בו בליווי יו"ר ארגון המורים רן ארז ועורכי הדין שלהם, סיגל פעיל ורחל בן ארי. זאת, מאחר שבמשרד הגבילו כל צד בישיבה לשלושה משתתפים. לרבינוביץ' ובן דב הוצע להתפצל על מנת לאפשר נוכחות של ייצוג משפטי בחדר במהלך השימוע, אולם הם סירבו ונכנסו לשימוע יחד.

נעמי בייטצורן, מנהלת מחלקת חינוך באגודה לזכויות האזרח, נעמי בייטצורך אמרה בהפגנה שנערכה במקום: "למרות הניסיונות המתמשכים להשתקה והפחדה, אל מול הדורסנות של השר כלפי אנשי ונשות חינוך שמעודדים מחשבה חופשית וביקורתית, עומדים מורים ומורות מכל רחבי הארץ. מורים שטרחו ובאו, שלא הסכימו לשתוק, שבוטחים בתלמידים וביכולת שלהם לגבש דעה עצמאית על בסיס דיאלוג ושיח פתוח. אני מחזקת את ידיהם של המורות והמורים חברי פורום חינוך לזכויות אדם שעומדים כאן להגנת חופש הביטוי והמחשבה, אף על פי כן ולמרות הכל".

יצוין שארגון המורים שלח ביום ראשון מכתב דחוף לשר החינוך יואב גלנט, בדרישה שיחזור בו מההזמנה לשימוע של מנהלי בית הספר הריאלי בחיפה, ולקיים במקומם שיח עם המנהלים. "מדובר בפגיעה חמורה במעמד עובדי ההוראה ובמקצוע ההוראה", כתב הארגון.

ארגון המורים מחה בפני השר על כך שההחלטה, כבדת המשקל, התקבלה בתהליך בזק, ללא שיתוף הארגון שמייצג את המנהלים. עוד הטיל הארגון ספק משפטי בהליך כולו. לטענת ארגון המורים, משרד החינוך איים באופן מפורש שימנע מבית הספר תקצוב והכרה במוסד. עוד טענו בארגון כי רבינוביץ', קיבל אזהרה מפורשת שהעסקתו כמנהל נמצאת בסכנת ביטול. "יש לנו חשש לסתימת פיות של ציבור עובדי ההוראה, וחשש לניצול פוליטי של עידן טרום הבחירות על גבם", נטען במכתב לשר.

לקראת המפגש בריאלי, בו לקחו חלק מאות תלמידים בשכבות הבוגרות, הורה גלנט על איסור השתתפות ארגונים לזכויות אדם, בהם ארגון בצלם, בפעילויות במוסדות חינוך. גלנט הנחה לבטל אירוע מסוג זה במסגרת מכתב ששלח למנכ"ל משרדו ולמנהלי המחוזות, בו דרש לאסור על כניסתם לבתי הספר של ארגונים "הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי, ובכלל זה כינויה של מדינת ישראל בכינויי גנאי שקריים או אמירות נגד היותה של ישראל מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית או פעולה כנגד חינוך לשירות משמעותי בצה"ל או פעולות המיועדות לפגוע או לבזות את חיילי צה"ל בעת או לאחר שירותם". במכתב ששיגר למנכ"ל הוא כתב כי "לא נאפשר לארגונים המכנים את מדינת ישראל 'מדינת אפרטהייד' להרצות בפני תלמידים העומדים בפני גיוס לצה"ל. הנחיתי את מנכ"ל המשרד ומנהלי המחוזות והאגפים לאסור על כניסתם של ארגונים אלו למערכת החינוך".

סרטון – מפגינים, הבוקר, מול משרד החינוך בתלאביב

https://www.facebook.com/ACRI.hebrew/videos/117658866902014/