הפגינו מול משטרת נצרת בעקבות הרצח בנוף הגליל של אם לילד בן שלוש

עשרות הפגינו בצהריים (שבת) מול משטרת נצרת בעקבות הרצח של האם הצעירה רסמיה ברבור, אתמול, בנוף הגליל. בין המפגינים: יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), מנהלת מרכז אלטופולה, נבילה איספניולי; חבר הנהגת ההסתדרות, דח'יל חאמד ופעילות נעמת ותנד"י – תנועת הנשים הדמוקרטיות בישראל.

ברבור (28) נרצחה אתמול בידי בן זוגה בנוף הגליל. הבעל התקשר למשטרה סמוך לשעה 01:30 והודיע שהרג את אשתו, שהייתה בחודש החמישי להריונה. שוטרים שהגיעו לזירה עצרו את החשוד.

מפגינים בנצרת, הבוקר, בעקבות הרצח של רסמיה ברבור בנוף הגליל (צילום: אל-אתיחאד)

 

בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרו של הבעל, מחמוד רסלאן, עד 30 בינואר. הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. בכך עלה לשישה מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה. בתקופה המקבילה אשתקד עמד מספרם על 11. חקירה ראשונית העלתה כי הבעל שעובד כטכנאי בחברה הגדולה דקר את אשתו למוות. בנם הפעוט, בן 3, ככל הנראה ישן בחדרו. שכנים ששמעו צעקות מהדירה הזעיקו את כוחות ההצלה. צוות של מגן דוד אדום קבע מוות בזירה.

ח"כ תומא-סלימאן  מסרה "עוד רצח מזעזע של אישה צעירה. המאבק נגד אלימות כלפי נשים מצריך השקעות ציבוריות גדולות לפיקוח וטיפול טוב יותר במקרים ידועים לרווחה. אך לא פחות חשוב – נדרשת עבודה חינוכית וחברתית שתמנע גם את המקרים ש'הגיעו משום מקום'. אין רצח שלא היה אפשר למנוע".