הפגינו במגרש הרוסים בעקבות פציעתו של עובד במהלך בניית הקמפוס החדש של בצלאל

בעקבות פציעתו באופן אנוש של עובד במרכז ירושלים במהלך בניית הקמפוס החדש של האקדמיה לאמנות בצלאל הגיעו ביום חמישי האחרון בשעות הערב פעילי חד"ש, תנועת מעגלי צדק וסטודנטים מבצלאל לאירוע מחאה בכניסה לקמפוס הנבנה במגרש הרוסים. יצוין שאשתקד ירושלים הייתה העיר הקטלנית ביותר עבור מעמד הפועלים – שמונה עובדים נהרגו בבירה בתאונות עבודה.

"אנחנו כאן לאחר שנפצעו 13 עובדים באופן אנוש מתחילת החודש ו-65 עובדים נהרגו מתחילת השנה. התאספנו יחד כדי להתפלל לרפואת הפצועים, לזכור את ההרוגים ולקרוא למדיניות חברתית אחרת" אמרה פעילת מעגלי צדק, תהל אוברמן-לאו, במהלך האירוע.

אביטל ורטהיימר, סטודנטית בבצלאל ופעילה במחאה הוסיפה "כולם בבצלאל מדברים על המעבר לקמפוס החדש, אבל אף אחד לא מדבר על המחירים של הבנייה שלו. הייתי מצפה שמקום עם מעמד כמו בצלאל שמכשיר אדריכלים ואמנים יתייחס לנושא ברצינות ויעלה אותו על סדר היום".

במהלך הערב הפעילים הדליקו נרות נשמה לצד תמונות ההרוגים, הקריאו קטעי זיכרון וחלק מהם קיימו תפילה משותפת לרפואת הפצועים. "אנחנו כאן כדי להפגין סולידריות עם ההרוגים והפצועים ולקרוא לממשלת ישראל להרחיב את האחריות על התאונות לקבלנים וליזמים, להגדיל את מספר הפקחים ולהחמיר את האכיפה והענישה שכמעט ולא קיימים היום" אמר עידו שטינברגר, ראש תחום מדיניות בארגון מעגלי צדק "הממשלה היוצאת כמעט לא קידמה דבר בנושא ואנו מקווים שהממשלה החדשה תעלה את הנושא החשוב הזה על סדר יומה".