הפגינו בלוד בעקבות שחרור החשוד לרצח מוסא חסונה; הערב תתקיים מחאה נוספות

עשרות הפגינו אתמול (שישי) מול בית המשפט המחוזי בלוד במחאה על שחרורו של חשוד ברצח מוסא חסונה בעיר לפני שבועיים. רים חסונה, אימו של מוסא, אמרה בהפגנה כי "היהודי שרצח לא במעצר ונמצא חופשי, ואנחנו דורשים שוויון בחוק שלא יהיה חופשי. אסור להפקיר אותנו ולהשאיר אותנו בלי הגנה. אנחנו מרגישים שאנחנו מופקרים על ידי הממשלה". הפגנה נוספת צפויה הערב בעיר.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אתמול בהפגנה שנערכה בלוד (צילום: זו הדרך)

 

בהפגנה השתתף יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) שמסר  "באתי לתמוך בתושבי לוד הדורשים צדק למוסא חסונה ולמשפחתו. אם הנרצח היה יהודי, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה היה הראשון לוודא שייענש בחומרה, אבל כשהנרצח הוא אזרח ערבי הרוצחים זוכים לגיבוי מלא ממערכות האכיפה והמשפט". עוד הדגיש "שני אירועים נוראים קרו הלילה, אבל שמעתם רק על אחד מהם: בקבוק התבערה שהושלך לבית בלוד ובמזל לא פגע באיש, זכה לכותרות בכל כלי התקשורת. לעומת זאת, האזרח שנשלף מרכבו והוכה בידי עשרה לובשי חולצות שחורות בבנימינה לא היה שווה כותרת".

אתמול חשף ח"כ עופר כסיף (חד"ש –הרשימה המשותפת) שראש עיריית לוד, יאיר רביבו וחבר המועצה, עמיחי לנגפלד קראו ליהודים להגיע חמושים לעיר. לדברי ח"כ כסיף "הקריאה הזאת, כמו בפעמים הקודמות, תוביל לשפיכות דמים איומה. הדבר עלול להוביל, שוב, לרצח". כאמור, הוועד העממי של לוד מתכנן הפגנה נוספת הערב על יחס העירייה והמשטרה לתושבים הערבים.

בתוך כך, בדרכו להפגנה בלוד ח"כ עודה הגיע לבית החולים כדי לבקר את פתחי אל-סייד שהוכה קשות בבנימינה. בתום הביקור מסר: "אנחנו נפנה לשר לביטחון הפנים אוחנה ונבקש שיפתח בחקירה של האירוע החמור מיד. מדובר כאן בלינץ' ולא בתקיפה, זאת מכיוון שהרקע לאומני. אנו מצפים שימצו את הדין עם התוקפים כמה שיותר מהר, כדי למנוע אירועים כאלה בעתיד". אל-סייד עובד כבר חמש שנים בעבודות פיתוח ותשתית בשכונה החדשה של זיכרון יעקב. הוא נפצע באורח בינוני עם חבלת ראש ומאושפז בבית החולים רמב"ם. "הסיבה היא שאני ערבי, אין לי סכסוך עם אף אחד. זו רשלנות שהמשטרה עדיין לא עצרה אף חשוד", מסר.