הפגינו בביירות ובערים נוספות: גל שביתות בלבנון בגלל שחיקת השכר

גל שביתות פרץ בשבועיים האחרונים בלבנון בגלל שחיקת השכר והפגיעה הקשה ברמת החיים של העובדים – תולדה של המשבר הכלכלי הממושך. כמו כן, תחת הסיסמא "להציף את הרחובות במפגינים כדי להציל את לבנון ואת עמה" נערכו ביום חמישי שורה של הפגנות משותפות לארגוני עובדים, תנועות חברתיות ופעילי שמאל. המחאות נערכו ביוזמת "חזית איגודי העובדים והעם" שקראה לקיים משמרות ומחאות בבירה ביירות וברחבי לבנון.

מפגינים במרכז ביירות ביום חמישי: "להציף את הרחובות במפגינים כדי להציל את לבנון ואת העם" (צילום: המפלגה הקומוניסטית הלבנונית)

בהפגנה שנערכה בביירות משתתפיה הניפו כרזות בהן קראו להיאבק באבטלה ולמען זכויות חברתיות כגון חינוך ממלכתי איכותי ובריאות ציבורית לכל. עוד הם דרשו להגן על מקורות הגז שבמים הטריטוריאליים של לבנון ולהתנגד לתכנית ההצלה שמציעה קרן המטבע הבינלאומית.

בין הנואמים בהפגנה שנערכה בביירות: יו"ר הפדרציה של איגודי העובדים, קסטרו עבדאללה; המנהיגה הקומוניסטית מרי נאסיף-דבס, נשיאת ארגון הנשים "שוויון – ורדה בוטרוס" ואחד מראשי איגוד עובדי ההוראה, מוחמד קאסם. הם קראו "לשים קץ לשלטון ההון והאוליגרכים ואת המשטר הפוליטי מבוסס על ההפרדה העדתית והדתית". עוד לקחו חלק בהפגנה שובתים למען תוספות שכר בשורה של מוסדות ובהם סוכנות הידיעות הממלכתית, משרד האוצר, חברת התקשרות "אוגרו" והמרצים באוניברסיטה הלאומית של לבנון.