הערב ומחר: טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני ואירוע הדלקת משואות אלטרנטיבי בי-ם

מחר (שלישי) בערב יתאספו יחד הורים שכולים ישראלים ופלסטינים לטקס יום זיכרון משותף, שמארגנים לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות. זו השנה ה-16 שהטקס מתקיים, ולמרות הביקורת והארס שלעתים קרובות מלווה אותו, הוא נותר אחד האירועים מעוררי התקווה ביותר במרחב. לא צריך הרבה כדי לדעת זאת. רק לבוא, לראות ולהקשיב. הטקס ישודר בשידור חי בפייסבוק.

כמו העולם כולו, גם הטקס שינה את פניו בשל הקורונה, והשנה, כמו כבר בשנה שעברה, הטקס ישודר בשידור ישיר באינטרנט. "בשנה שעברה המסר שלנו הגיע לכ-200 אלף איש. השנה אנחנו מכוונים להגיע ליותר. וגם השנה, כמו תמיד, אנחנו פונים אליכם, שותפינו לדרך. אנחנו יודעים שהמסר שאנחנו מביאים, מסר של פיוס והידברות, חשוב גם לכם, ולצערנו, הוא לא נשמע מספיק. לכן חשוב לנו להשמיע אותו בקול איתן וברור ובלי להתנצל: דרך ההידברות והפיוס טובה מדרך השנאה והמלחמה", מסרו המארגנים.

לאחר הטקס יערכו חדרי שיח בזום. אחד מהם יערך עם נדב וימן, סמנכ"ל שוברים שתיקה, שידבר על הפחד – מנגנון ההצדקה המרכזי של הכיבוש – ואיך הוא למד להשאיר אותו מאחוריו.

כמו כן, מחר בערב, בזמן שישראל הרשמית תדליק משואות בהר הרצל באירוע שישודר במקביל בשלושת הערוצים המרכזיים, ישראל החברתית תציב סדר יום ערכי ושונה בטקס הדלקת משואות אלטרנטיבי שיוזם ארגון יש גבול – טקס שאף ערוץ מרכזי לא ישדר, אך ישודר בדפי הפייסבוק של יש גבול, מסרבות, הטלוויזיה החברתית ודפים נוספים.

 

עוד על הטקס שיתקיים הערב:

https://www.facebook.com/events/920941291994074

 

הטקס ישודר הערב בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של לוחמים לשלום

 

עוד האירוע של יש גבול, מחר, בירושלים:

https://www.facebook.com/events/442093613517438