העיר השחורה: הפגנת מחאה של תושבי דרום תל-אביב באירועי הלילה הלבן

במקביל לאירועי לילה לבן יצאו אמש (חמישי) עשרות תושבי דרום תל אביב למחאת "לילה שחור" נגד עיריית תל אביב ומקבלי ההחלטות אשר הזניחו במשך שנים ובאופן ייזום את האזור. המפגינים דרשו להקים מרכז תרבות מזרחי בשכונה והגדלת המשאבים לתושבי האזור.

2017-06-30_195414

שולה קשת, תושבת שכונת נווה שאנן וממארגנות ההפגנה, אמרה: "עיריית תל אביב צובעת את העיר בלבן אך שכונת נווה שאנן הפכה זה מכבר למרכז של סחר בנשים, סחר בסמים, זיהום אויר ורעש גבוה לשכונה שתוכננה ל-7,000 תושבים השלטון ניתב עשרות אלפים של מהגרי עבודה, מבקשי המקלט".

לשאלה מדוע מתקיימת ההפגנה בערב הלילה הלבן אמרה ענבל אגוז תושבת שכונת שפירא: "אנו עדות לניסיונות פיתוח של מיזמים לעשרים בלבד, מגורים ונדל"ן תרבותי, שאינם מחוברים לצרכים של התושביםמיזמים שמשמעותם היא האצת תהליך הג'נריפיקציה החלפת אוכלוסייה מוחלשת בשכונות מצוקה, באוכלוסייה חדשה מחוזקת כלכלית, שידחק את הקהילה המקומית אל מחוץ לביתה ואל מחוץ לשכונה. זאת שכונה שצמחו ממנה זמרי הקסטות הגדולים של התרבות הישראלית. תרבות שאין לה ביטוי לא בלילה הלבן ולא בתרבות הלבנה שהעירייה מנסה לייצב בעיר".

ליאור קיי אבישי, מראשי הפרלמנט האזרחי אחת מהגופים המארגנים הוסיף שההפגנה היא ראשונה בסדרת מחאות עירוניות תחת הכותרת להחזיר את השכונה והעיר לתושבים.