הסתיימה השביתה במעבדות; באישור בית הדין נמשכים העיצומים של האחיות

השביתה שעובדי המעבדות שהחלה הבוקר (חמישי) הסתיימה בשעות אחה"צ. כבר בימים הקרובים הצדדים יתכנסו למו"מ בהשתתפות נציגי ההסתדרות והעובדים ונציגי משרדי האוצר והבריאות, וזאת מתוך מטרה לפתור את הסוגיות שבמחלוקת. הבוקר כ-3,000 עובדי המעבדות הרפואיות והמעבדות לבריאות הציבור ברחבי הארץ פתחו בשביתה ועבדו במתכונת שבת בלבד. בשעה 10:00 הם קיימו העובדים אסיפת הסברה והפגנה גדולה בסמוך לבניין אגף המעבדות, בבית החולים שיבא תלהשומר.

עובדי המעבדות בדרכם לאסיפה שנערכה הבוקר בבית החולים שיבא תלהשומר (צילום: ההסתדרות)

העובדים מוחים על עומסי עבודה חריגים, הנובעים מקושי לגייס עובדים ולשמרם בתנאי העבודה הקשים ובשכר הנמוך, העסקת עובדים באמצעות צורות העסקה העוקפות את ההסכמים הקיבוציים, ובשינויים ארגוניים המתווספים באופן חדצדדי ומטילים משימות חדשות. בוועד העובדים ציינו שקריסת המעבדות הרפואיות הוכרה גם בדו"ח מבקר המדינה ועל ידי גורמים מקצועיים במערכת הבריאות.

כמו כן, בבוקר נערך דיון בבית הדין לעבודה בתלאביב, בעקבות שביתת האחיות בשבוע שעבר. בתום הדיון, החליטה סגנית הנשיאה, השופטת אריאלה גילצר כץ, לאשר את המשך העיצומים ללא הורדה בשכר. הדיון הבא צפוי להתקיים ב-15 לאוגוסט. בתום הדיון מסר יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן: "למעשה נאבקנו למען אזרחי מדינת ישראל. אזרח שמגיע לקבל טיפול, אם זה בבית החולים ואם זה בקהילה, מגיע לו טיפול. אני נורא שמחה שסוף סוף השופטת רואה את הצדק של האחיות".