הסתה שאין לה סוף: חוק המואזין עבר בקריאה טרומית חרף המחאות

הצעת החוק הגזענית המכונה "חוק המואזין", אותה מקדמים יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), וחברי הכנסת מרדכי יוגב (הבית היהודי) ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו) עברה אתמול (רביעי) בקריאה טרומית, ברוב של 55  תומכים מול 48 מתנגדים. הצעת החוק אוסרת להפעיל כריזה בבתי תפילה מהשעה 23:00 ועד לשעה 07:00 בבוקר למחרת. הקנס כל הפרת החוק יעמוד על 10,000 שקלים.

2017-03-09_195408

הדיון בהצעת החוק היה סוער, ונקטע פעמים רבות בקריאות ביניים. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר במהלכו כי מדובר ב"רדיפה נגד הציבור הערבי, נגד הנוכחות הערבית במרחב ונגד השפה הערבית" והוסיף כי "קול המואזין היה חלק מהמרחב הזה הרבה לפני הגזענים ויישאר אחריהם. קול המואזין הוא חלק מהטבע ומהמרחב, וחלק מהקולות של המולדת שלנו, שאין לנו אחרת מלבדה, וכך הוא יישאר".

ח"כ עודה, התייחס בשיחה שנערכה בגלי צה"ל עם עידו בנבג'י ויועז הנדל ל"חוק המואזין" והבהיר כי בעיניו מהות החוק האמיתית היא הסתה. "זה לא ישכנע אף אחד שמטרת החוק זה שיהיה סדר פה". "כולם מבינים שזה חלק מהרדיפה של הנוכחות הערבית", הסביר חבר הכנסת עודה. לדבריו, המגזר הערבי לא מוכן לקבל עליהם את החוק. "אנחנו לא נקיים אותו. אין סיכוי שזה יעבור", הצהיר עודה, "חז"ל אמרו שאין גוזרים על הציבור גזרה שהוא לא יכול לעמוד בה. זו חלק מההסתה נגדנו".

"חוק המואזין הוא שיא חדש במופעים הלאומיים והגזעניים מבית היוצר של הימין הקיצוני נגד הציבור הערבי", אמר ח"כ יוסף ג׳בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) לפני ההצבעה. הוא הוסיף כי מדובר ב"מופעים שמכתיבים מדיניות גזענית של נישול, דחיקה, הצרה וכיתור לכל סממן שהוא ערבי. ערבים ויהודים צריכים להתלכד כדי למנוע את האסון שאליו מוביל נתניהו את כולנו".