הסקרים מצביעים על מהפך בפתח; הרשימה המשותפת חד"ש-תע"ל במקום השלישי

מהסקרים השונים שהתפרסמו בימים האחרונים, עולה כי חד"ש-תע"ל עשויה להיות הרשימה השלישית בגודלה בכנסת. לפי סקרי חדשות 13 ותאגיד השידור כאן, רשימת חד"ש-תע"ל תשיג תשעה מנדטים.

הסקרים מורים כי גוש המרכז והשמאל (הכולל את כחול לבן, העבודה, מרצ, חד"ש-תע"ל ורע"ם-בל"ד) מוביל על גוש הימין בשני מנדטים – 61 מול 59. לפי הסקרים, מובילה רשימת כחול לבן בראשות בני גנץ (עם 38 מנדטים בתאגיד ו-36 בחדשות 13) ואחריה הליכוד (30 מנדטים בשניהם).

אלא שהדרמה הגדולה נמצאת בתחתית הרשימה, כאשר מפלגות הימין – ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן וגשר של אורלי לוי-אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה. כך גם מפלגת זהות בראשות משה פייגלין. בתשובה  לשאלה  אם ראוי שנתניהו ימשיך  לכהן  כראש ממשלה תחת כתב אישום. 50% מהנשאלים השיבו שלא, 41% השיבו שכן ו-9% השיבו שאינם יודעים.

2019-03-06_195903

ישיבת עבודה משותפת שנערכה אמש (שלישי) בהשתתפות ראשי חד"ש ותע"ל במטה חד"ש בחיפה (צילום: זו הדרך)

זו פעם ראשונה שמאזן הכוחות הבין-גושי מתהפך במערכת בחירות זו. אלא שנוכח ההסתה הגזענית של נתניהו ושריו, על גנץ ולפיד לזכור כי הדרך היחידה לשים קץ לשלטון ביבי  היא גוש חוסם עם איימן עודה ואחמד טיבי.

ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר בתגובה לתוצאות הסקרים: "לו הבחירות היו מתקיימות היום, נתניהו ושריו הגזענים היו מפסידים. ליברמן לא היה עובר את אחוז החסימה שהוא עצמו העלה. הבחירות יוכרעו על חודו של קול ואנחנו נפעל להביס את מי שחוקק את חוק הלאום וחוק קמיניץ, הוציא מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, הסית נגד השמאל והאוכלוסייה הערבית, ופועל לחסל את האפשרות להקים מדינה פלסטינית ולכונן שלום צודק".