הסכמים נחתמו במחלבת טרה ובארקיע – לקראת פתיחת שדה התעופה רמון

ההסתדרות, ועד עובדי טרה והנהלת החברה חתמו השבוע על הסכם קיבוצי חדש לעובדי המחלבה של החברה הסמוכה לעיר נתיבות. ההסכם, שנוגע לכ-400 עובדים, יהיה תקף לשלוש השנים הקרובות, עד לסוף שנת 2020.

2018-01-27_171318

הדמיה של שדה התעופה ע"ש רמון העומד להתפתח צפונית לאילת

כחלק מההסכם נקבע כי כלל העובדים יקבלו תוספת שכר בסך 2.5% בכל אחת משלוש שנות ההסכם, בתנאי שיצברו ותק של תשעה חודשים במועדים אשר נקבעו מראש. לצד זאת, בשנים 2018 ו-2019 תחלק הנהלת החברה לפי שיקול דעתה ותוך התייעצות עם הוועד, תוספות שכר אישיות נוספות לחלק מהעובדים, בגובה של עד 0.75%..

עוד נקבע בהסכם כי כל עובד בוותק של חמש שנים ומעלה יזכה להגדלת ההפרשות הפנסיוניות מצד המעסיק, אשר יגיעו בסופו של דבר ל-7.25% – גבוה ב-0.75% משיעור ההפרשות המינימלי הקבוע כיום בחוק.

סעיפים נוספים בהסכם קובעים כי השתתפות החברה בנופש השנתי המרוכז של העובדים תוגדל ל-1,900 שקל לעובד, וכי החברה תמשיך לממן מסיבה שנתית לרווחת העובדים בשווי 150 אלף שקל מדי שנה. שווי השי שמעניקה החברה לכל עובד ביום הולדתו יגדל ל-150 שקל, וכל עובד יקבל מדי חודש 100 שקל לניצול בחנות מוצרי המחלבה הממוקמת במפעל.

הסכם נוסף נחתם השבוע בין ההסתדרות, הנהלת חברת התעופה ארקיע וועד עובדי החברה. ההסכם המסדיר את השלכות העברת פעילות שדה התעופה מאילת לתמנע נמל התעופה ״רמון״, בכל הנוגע לתנאי העסקתם של עשרות עובדי ארקיע המוצבים כיום בתחנת אילת.

בהתאם להסכם, ארקיע מתחייבת כי כל פעילות שתעבור משדה התעופה באילת לתמנע, בטיסות פנים ארציות ובינלאומיות, המבוצעת כיום על ידי עובדי ארקיע המועסקים בהסכמים קיבוציים, תמשיך ותבוצע על ידי עובדים אלה גם בשדה התעופה בתמנע למטוסי ארקיע. כל זאת בכפוף לכך שהדבר יתאפשר בהתאם לדין ולהוראות הרשויות הרלוונטיות. בנוסף לכך, גם בעקבות רכישת חברת אירוהנדלינג, ארקיע לא תחדל לבצע פעילויות המבוצעות כיום באילת על ידי עובדיה המועסקים בהסכמים קיבוציים.

לאור המעבר העתידי לשדה החדש, הממוקם כ-20 ק״מ צפונית לאילת, נקבע בהסכם מנגנון התפטרות לעובדים אשר ירצו להתפטר עקב השינוי. במסגרת מנגנון זה יקבלו העובדים את הפיצויים והתגמולים שהצטברו לטובתם, ובמידת הצורך יושלם להם הסכום עד לגובה שכרם האחרון, כפול מספר שנות עבודתם בחברה.

ההסכם אף מסדיר את נושא הגעת העובדים לתמנע, כך שעובדים אשר יגיעו לשדה באמצעות רכבי הסעות, יקבלו שכר בפועל גם במקרים בהן ההסעה תקדים או תאחר, אך יידרשו לעבוד בפרקי זמן אלה. לצד זאת, בהתאם למרחק, יוגדלו תשלומי הנסיעות ותשלומי ״אחזקת רכב״ לעובדים הזכאים. בנוסף, ככל שלא תמצא בשדה התעופה החדש חניה חינם (כפי שקיים היום באילת), עובדים הזכאים לכך יקבלו חנייה על חשבון החברה, ושאר העובדים יהיו זכאים להשתתפות בגובה 40% מהתשלום לחניה.

עוד נקבע בהסכם כי החברה תשכור משרד בעיר לטובת עובדי ההזמנות והמטענים בתיאום עם הוועד, תעמיד חדר מנוחה לצוותי האוויר בשטח שדה התעופה ותסדיר את המשך קבלתן של ארוחות מסובסדות.