הסכם קיבוצי מביש בענף ההסעדה: תוספת שכר של פחות מ-3 שקלים לשעה

הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה ולשכת המסחר תל אביב והמרכז – חטיבת הקייטרינג לעסקים ולמוסדות – חתמו בשבוע שעבר על הסכם קיבוצי כללי בענף ההסעדה לתקופה של ארבע שנים, החל ממתן צו הרחבה על ידי שרת הכלכלה.

ההסכם יחול על כל עובדי חברות ההסעדה שעובדים אצל מזמיני שירות, במטבחים מרכזיים במשרה מלאה וחלקית. בין היתר, יחול על מנהלי אתרים, מנהלי משמרת, שף ראשי, עוזרי טבח, מגישים, שוטפי כלים, עובדי אדמיניסטרציה באתרים ובמטבחים מרכזיים.

עובדי חברת ההסעדה סודקסו (צילום: סודקסו ישראל)

 

ההסכם יחול על מעסיקים שעיסוקם במתן שירות בתחום ההסעדה, באמצעות עובדיהם, או עבור לקוחותיהם (חברות, עסקים, מוסדות וגופים פרטיים או ציבוריים, שיש להם הסעדה פנימית באמצעות התקשרות קבועה). יצוין שבידי שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, שורה של צווי הרחבה בהסכמים ענפיים התלויים בחתימתה: הסכם ענפי בענף השמירה והאבטחה, בענף מוקדי השמירה והסיור, בענף הניקיון ובענף הטיפול הסיעודי.

ההסכם ייושם בחמש פעימות, שמועדן טרם נקבע – בהתאם למועד פרסום צו ההרחבה. מהפעימה הראשונה יעמוד שכר המינימום בענף על 10% מעל לשכר המינימום במשק, קרי 32 שקל לשעה. מהפעימה השנייה יעמוד על 13% מעל שכר המינימום במשק, ומהפעימה השלישית ואילך ישתכרו עובדי הענף 16% מעל שכר המינימום במשק. עוד נקבע שהחל מהפעימה הרביעית להסכם יהיו זכאים העובדים בענף לקרן השתלמות, כשהפקדות המעסיק יהיו בגובה של 2.5%, ומהפעימה החמישית 5%. חלק העובדים בקרן ההשתלמות יעמוד על 2.5%. אך, כאמור הכל תלוי ברצונה הטוב של השרה.

החל מהפעימה הראשונה להסכם יהיו זכאים העובדים בענף לשי לחג בראש השנה ובפסח. בפעימה השלישית יגיע גובה השי עד 230 שקלים לעובד עם ותק של שלושה חודשים לפחות ומעל 50% משרה. עובדים עם פחות משלושה חודשי ותק יקבלו מחצית משווי התו. שווי השי יתעדכן לפי עליית מדד המחירים לצרכן. בהסכם נקבע גם שהעובדים יקבלו בכל שנה מענק התמדה עבור השנה החולפת, שיחושב לפי מכפלת שעות העבודה הרגילות של העובד בסכום לשעה, לפי הפעימות. עוד נקבע שהמעסיק יספק על חשבונו לעובדים ביגוד וציוד באתרים הנדרשים לכך.