הסכם חדש לעיתונאי "הארץ" ו"דה מרקר" עם שיפור בתנאי העבודה אך ללא תוספות שכר

ארגון העיתונאים וועד העיתונאים בעיתון "הארץ" חתמו בשבוע שעבר על הסכם קיבוצי חדש

בקבוצת הארץ-דה מרקר שבבעלות משפחת שוקן, המשפר תנאי ההעסקה של עובדי הקבוצה, החל משיפור תנאי קרנות ההשתלמות, תוספת לדמי הנסיעה ותנאים מטיבים לעובדים שהגיעו לגיל פרישה – אך ללא תוספות שכר חרף היוקר הגואה.

יצוין שזהו הסכם שני נחתם לקבוצה לאחר שנים רבות, הראשון שנחתם לפני ארבע שנים. ההסכם ייכנס רטרואקטיבית לתוקף החל מה-1 באוקטובר, כך שההטבות הכלכליות הנובעות ממנו יוענקו לעיתונאי החברה כבר במשכורת הקרובה, גם עבור החודשים אוקטובר-נובמבר.

מערכת "הארץ" ו"דה מרקר" בדרום תל-אביב (צילום: ויקימדיה)

על פי ההסכם החדש קרנות ההשתלמות יהיו רווחיות יותר עבור עובדים בעלי ותק. למשל, עובדים עם ותק של חמש שנים ומעלה יהיו זכאים להפרשה של 5% לקרן על ידי המעסיק ואלו שעובדים מעל 10 שנים יזכו להפרשה של 7.5%. העובדים שמועסקים לפי משמרות יקבלו תוספת של 100 שקלים ברוטו למשמרות סופי שבוע, לילה, ערבי חג והקפצות עם התראה בפחות מיממה.

כמו כן, החזרי הנסיעות לעובדים יגדלו ב-30% בהתאם לכמות הקילומטרים. העובדים שנזקקים באופנוע או רכב פרטי לשם ביצוע עבודתם יקבלו שירות דלקן על חשבון החברה. עוד ההנהלה מתחייבת לספק מעתה אמצעים טכנולוגיים שרלוונטיים למשרת העובד, דוגמת מחשב נייד או נייח וזאת כולל תחזוקתם והחלפת בהתאם לצורך. עובדי החברה יוכלו לנצל את ימי החופשה העודפים שלהם החל מסוף אפריל בשנה העוקבת.

עוד יגובש תקנון חדש למניעת התעמרות במקום העבודה, וישופר מנגנון תקופת ההשתפרות בעת פיטורי התאמה. ההסכם החדש יהיה תקף גם לעובדים בגיל פרישה, מה שלא היה בעבר, ומטרת החברה כעת היא לספק לפורשים ליווי בפרישה.  בהסכם מופיע הסעיף "פיטורי אי התאמה" שפירושו "שיפור מנגנון תקופת ההשתפרות בעת פיטורי התאמה, כך שכל עובד יקבל פירוט מדויק של התנהלותו הדורשת שיפור ויקבל הודעה מסודרת על סיום תקופת ההשתפרות, במידה ועמד בה בהצלחה".