הסטודנטים יפגינו ביום חמישי מול המל"ג בירושלים ובכיכר הבימה בת"א

שתי הפגנות סטודנטים יתקיימו מחר (חמישי) נגד המדיניות החברתית של ממשלת המעבר הימנית. בשעה 12:00 תיערך הפגנה ביוזמת התאחדות הסטודנטים הארצית מול המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) שליד בית הנשיא בירושלים, ז'בוטינסקי 43. הפגנה נוספת של סטודנטים במספר מוסדות להשכלה גבוהה שהקימו מטה מאבק תתקיים בשעה 20:00, בכיכר הבימה בתל-אביב.

בהודעה שפרסם "מטה מאבק הסטודנטים והסטודנטיות" נאמר: "הפסקנו להרוויח אבל אנחנו משלמים בדיוק את אותו הדבר. כמאה אלף סטודנטים העידו על עצמם כי מאז משבר הקורונה נקלעו למצוקה כלכלית ומאז, לא שמענו אף אחד. נמאס לנו לחכות לממשלה, נמאס לנו לחכות למל"ג, נמאס לנו להיות אדישים".

לדברי הפעילים "משבר הקורונה הראה שמעבר למשבר הבריאותי, אנחנו נמצאים במשבר כלכלי עמוק שבו לסטודנטים אין מי שיילחם עבורם. אנחנו צעירים ופשוט לא מעניינים את הממשלה". עוד נמסר כי מאז המחאה החברתית ההמונית בקיץ 2011 "הסטודנטים איבדו מכוחם ולא השפיעו באופן משמעותי על הפוליטיקה ועל החברה הישראלית". על פי המידע שמסר המטה בין 70 ל-100 אלף סטודנטים מעידים כי מאז המשבר נקלעו למצוקה כלכלית, כמחצית מהעובדים שהוצאו לחל"ת הם צעירים מתחת לגיל 34 וכמחצית מהסטודנטים העובדים שהוצאו לחל"ת אינם זכאים לדמי אבטלה.

לקראת ההפגנה מול המל"ג בירושלים, מסרה התאחדות הסטודנטים הארצית ש"חוסר הוודאות להמשך הלימודים רק גדל, הנחיות מגיעות אלינו מערוצי התקשורת בלי תיאום, בלי הכנה, בלי התייחסות לזה שאין תחבורה ציבורית, שחלקנו באוכלוסיות סיכון ושחודש שלם למדנו באופן אחר. במשבר הנוכחי היינו הראשונים שפוטרו וכנראה נהיה האחרונים שיחזרו לשוק התעסוקה. חלקנו מובטלים בלי מקום לחזור אליו, חלקנו לא זכאים לדמי אבטלה וגם אלה שכן – בקרוב יסיימו לממש אותם". לדבריהם הממשלה הקצתה 80 מיליארד שקל לטובת ההתמודדות עם משבר הקורונה, "אך 0 שקלים לטובת הסטודנטים, כאשר חלק מאוד קטן מהמוסדות הצליח להקים קרנות סיוע אך רובנו נותרנו ללא מענה."

לדברי ההתאחדות "נדרשות הנחיות ברורות ומסודרות להמשך הלימודים ותקופת המבחנים הקרובה – לא לקיים מבחנים באופן פיזי אם אין פתרונות תחבורה ציבורית לקמפוס. יש לעדכן אותנו מספיק זמן מראש לפני המבחן ויש למצוא את הפתרונות לאוכלוסיות סיכון, אוכלוסיות מיוחדות, סטודנטים הורים – עכשיו ולא כשיתחילו להגיע אלפי פניות פרטניות."
עוד היא דורשת לרשת ביטחון – "להקים קרן מענקים לכל הסטודנט שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה והגינות – פתרונות עבור כל דיירי המעונות בארץ! ממשיכים לשלם כרגיל על מגורים במעונות למרות שמזמן חזרנו לבית של ההורים".

 

ההפגנה מחר בתל-אביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2681016695511036/?active_tab=about

ההפגנה מחר בירושלים בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/662098087699500/