הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת תל אביב פותח בשביתה ללא הגבלת זמן

ארגון הסגל  האקדמי הזוטר באוניברסיטת תל אביב פותח מחר (רביעי) בשביתה ללא הגבלת זמן ועד לסיכום על הסכם קיבוצי חדש. השובתים יפגינו מחר בשעה 9:00 בכיכר אנטין (לבנון פינת איינשטיין) בכניסה לאוניברסיטה. כמו כן, הנהלת ארגון הסגל האקדמי הזוטר הודיעה למנכ"ל האוניברסיטה כי השביתה היא תולדה של ניסיון לגרור רגליים, חוסר רצינות וחשש לחוסר תום לב מצד הנהלת האוניברסיטה.

2019-04-30_201153

ההחלטה על השביתה התקבלה לאור העובדה שההנהלה  חזרה בה  מן ההסכמות שהושגו בתום השביתה הקודמת (אוקטובר 2018), ועל  רקע התנתקות חד צדדית  של הנהלת האוניברסיטה מהמו"מ לפני כחמישה שבועות. נטלי לוי, יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר, מסרה: "לצערי הרב, למרות שאפשרנו דחייה במועד השביתה עד למיצוי השיח עם הנהלת האוניברסיטה, אנו מבינים שלא נותרה ברירה בידנו אלא לממש צעדים ארגוניים, ולהשבית את האוניברסיטה  עד להשלמת חתימה על הסכם קיבוצי חדשניתן לסכם את הנושאים שנותרו פתוחים  בשעות בודדות, אך הנהלת האוניברסיטה בוחרת שוב בדרך של דחיות, עיכובים והקשחת עמדות".

הנושאים שנותרו במחלוקת כוללים: הרחבת הזכאות לביטחון תעסוקתי מוגברהגבלות חמורות על העסקה שעתית באוניברסיטה, תקצוב קרן מעונות להורים לילדים קטנים בסכום של מאות אלפי שקלים בשנה, תביעה  מחברי הסגל להשלים ימים שהוחסרו בשל מחלה ואבל ללא תוספת תשלום, קנסות שההנהלה רוצה להטיל על חברי הסגל ועוד.

יו"ר הארגון שבה והדגישה כי "מעבר לסוגיות של תנאי העסקה ושכר, לנגד עיננו ניצב  עתיד ההשכלה הגבוהה בכלל ובאוניברסיטת תל אביב בפרט. המשך העסקה בתנאים אלה  פוגעת לא רק בחברי הסגל האקדמי הזוטר אלא בציבור הסטודנטים כולו שאינו זוכה לרמת ההוראה שמגיעה לו". אמרה לוי.

הסגל האקדמי הזוטר בת"א, כולל כ 5,000  עוזרי הוראה, מתרגלים, עמיתי הוראה, מורים מן החוץ ומורים במסלול המקביל (כולל בתוכניות חוץ תקציביות) המקיימים כ-80% מהיקף ההוראה והמחקר באוניברסיטה. הסכם השכר האחרון של הסגל הזוטר הסתיים באוקטובר 2014. בהמשך נפתח מו"מ להסכם קיבוצי חדש להסדרת ההעסקה של הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות אך השיח עם ור"ה הופסק על ידם באופן חד צדדי במאי 2018 והתחדש רק בחודש אוקטובר בעקבות יציאת המרצים לשביתה.