הנשיא מדורו: טראמפ מחרחר מלחמה כדי להשתלט על ונצואלה

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו התראיין אתמול (שלישי) לרשות השידור הבריטית, הבי.בי.סי, וכינה את ממשל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ "חבורה של קיצוניים" והאשים אותם במשבר בו מצויה ארצו. מדורו בהיר כי הוא לא יאפשר להכניס סיוע הומניטארי לארצו משום שזו דרכה של ארה"ב להידחף לענייני המדינה. "הם מחרחרים מלחמה כדי להשתלט על ונצואלה", הוסיף.

2019-02-13_202518

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, בעת אירוע לקידום התיירות שנערך אתמול בקראקס (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

בריאיון מקראקס, הדגיש מדורו כי הוא מקווה "שכנופיית הקיצוניים בבית הלבן יובסו על ידי דעת הקהל העולמית החזקה". לדבריו, "זו מלחמה פוליטית, של האימפריה של ארצות הברית, בשם האינטרסים של הימין הקיצוני ששולט היום, של הקוקוקסקלאן, השולט בבית הלבן, להשתלט על ונצואלה". הוא אמר כי הוא סבור שטראמפ הוא תומך בעליונות הגזע הלבן. "הם שונאים אותנו, הם מקטינים אותנו, מאחר שהם מאמינים רק באינטרסים שלהם, ובאינטרסים של ארצות הברית", אמר.

על דרישת ארה"ב ובריתה לקיים בחירות חוזרות לנשיאות, השיב מדורו "מה ההיגיון לחזור שוב על הבחירות?" הוסיף כי הממשלות שהביעו תמיכה באיש הימין חואן גואידו מנסות ליצור ממשלה שאף אחד לא בחר בה. "הקיצונים מהבית הלבן לקחו על עצמם לבצע הפיכה בוונצואלה".

מדורו אמר כי ארה"ב תכננה ליצור משבר הומניטארי בארצו כדי להצדיק התערבות צבאית. "זה חלק מההצגה הזו. זו הסיבה, עם כל הכבוד, שאמרנו להם שאנחנו לא צריכים את הפירורים שלהם, את המזון הרעיל שלהם, את השאריות שלהם", אמר מדורו.