הנשיא הרצוג נפגש נציגי חד"ש-תע"ל שלא המליצו על אף מועמד לראשות הממשלה

נציגי סיעת חד"ש-תע"ל הגיעו הבוקר (שישי) למשכן נשיא המדינה יצחק הרצוג בירושלים במסגרת הפרק האחרון בסבב ההתייעצויות לקראת הטלת המנדט להרכבת הממשלה ה-37. במשלחת חד"ש-תע"ל שנפגשה עם הרצוג השתתפו חברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן, אוסאמה סעדי ועופר כסיף ומזכיר חד"ש, מנצור דהאמשה.

המפגש שנערך הבוקר בירושלים בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג והמשלחת של סיעת חד"ש-תע"ל (צילום: לע"מ)

 

עד כה המליצו על יו"ר הליכוד 64 חברי כנסת, ולפיכך בנימין נתניהו אמור לקבל ביום ראשון את המנדט להקמת הממשלה השישית בראשותו. על ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד המליצו רק  28 חברי הכנסת של יש עתיד והעבודה.

נציגת חד"ש, ח"כ תומא-סלימאן, אמרה היום בפגישה עם הנשיא כי במפלגתה מודאגים כי הקואליציה המסתמנת תכלול "אנשים שבעבר הורשעו בתמיכה בטרור" ואת איתמר בן גביר "שרק אתמול נכח באזכרה של כהנא". לדבריה, "זה דבר שמדיר שינה מעיננו". בתגובה ענה לה הרצוג: "בשיאה של מערכת הבחירות היתה לך תמיכה במחבלים, זה דבר שהוא בלתי מתקבל בציבור הישראלי, אולי זה הביא את תגובת הנגד". תומא-סלימאן השיבה: "אני חושבת שלהטיל עליי את תוצאות הבחירות, כשהציבור היהודי לצערי הפעם בחר לבחור כפי שהוא בחר, אני לא חושבת שהלכתי רחוק מדי".

ח"כ סעדי אמר בשיחה עם הנשיא כי בן גביר הוא ממשיך דרכו של כהנא ולכן יחרימו אותו. בתגובה לדבריו, ולביקורת שהעלה ח"כ כסיף על קבלתו של בן גביר בבית הנשיא, אמר הרצוג: "אבי, הנשיא חיים הרצוג, סירב להכניס את כהנא לבית הנשיא על בסיס פסיקה של בית המשפט שפסלה את התמודדותו. במקרה הנוכחי אנחנו מדברים על הציונות הדתית, מפלגה שקיבלה חצי מיליון קולות, שבית המשפט אישר את התמודדותה ואני חייב לעשות את ההפרדה הזאת".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116641