הנהלת עיריית חיפה מנכה משכר נהגי התברואה כי לטענתה נקטו עיצומים

הנהלת עיריית חיפה פותחת חזית נוספת נגד ארגון העובדים. היא שלחה הבוקר (חמישי), בהנחייתה של ראש העיר עינת קליש רותם, לנהגים ולעובדים באגף התברואה הודעות על ניכוי משכרם בגין עיצומים שלטענתה הם קיימו. כמו כן מתבקשים העובדים שאינם שובתים לחתום על הצהרה מפורשת כי "לא נטלו חלק בשביתה החלקית שמתקיימת", לטענת הנהלת העירייה באגף התברואה.

יו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, אמנון עידו (צילום: ועד עובדים)

 

ארגון עובדי העירייה מכחיש את קיומה של שביתה איטלקית. אתמול גם נערכה פגישת מקוונת בין קליש רותם לממונה על השכר במשרד האוצר יוני פת, שבה השתתפו גם נציגים מאגף משאבי אנוש של העירייה והיועצת המשפטית עו"ד ימית קליין. הפגישה התקיימה בעקבות פנייתה של קליש רותם בבקשה לבחון את העסקתם של עובדי העירייה במטרה להבטיח "התנהלות תקינה, מסודרת ומבוקרת".

בתגובה לניכוי שכר הנהגים מסר יו"ר ארגון העובדים, אמנון עידו: "ארגון העובדים קיבל בתדהמה רבה את הודעותיך לעובדי אגף התברואה בדבר תשלום שכר ראוי, תוך האשמת עובדים אלו בביצוע עבודה חלקית בלבד”, עוד כתב עידו לקליש רותם. "אבהיר כבר עתה, כי עצם שליחת מכתב זה מעידה שוב, פעם אחר פעם על היותך מנותקת לחלוטין מהקורה בעיריית חיפה ומהשירותים הניתנים לתושבי העיר, לרבות צרכי אגף התברואה עצמו".

לדבריו של עידו, אין מחלוקת על כך שעבודת איסוף האשפה לא מתבצעת במלואה, אך לא מדובר בביצוע חלקי של העבודה או האטה, אלא מדובר בקשיים המוערמים על העובדים. בין היתר צוין נושא חזירי הבר שמגדיל את עבודתם, המחסור בעובדי ניקיון והיעדרות של עובדים בשל קריסה בריאותית בעקבות העומס בעבודה.

"התעקשותך לפגוע בעובדי העירייה מובילה בסופו של יום גם לפגיעה אנושה בתושבי העיר, תוך שאת ואת באופן בלעדי מונעת מהם את היכולת לקבלת שירות ראוי לו זכאי כל תושב, והכל בשל האגו והרצון לפגוע בארגון העובדים ועובדי העירייה, שוב על מנת להסיט את האש ממך אל עבר ארגון העובדים" הדגיש והוסיף  "נבהיר, כי אין לך כל זכות חוקית לפגוע בשכרם של עובדי העירייה המבצעים את עבודתם על הצד הטוב ביותר, שכן העובדה כי חלק מהאשפה אינו נאסף הינה אך ורק בשל היעדר תגבור עובדים ואיוש תקנים כנדרש על ידי ארגון העובדים מזה זמן רב. האשם לכך הינו רובץ לפתחך".

בשל כך, איים עידו בתביעה על הלנת שכר: “ארגון העובדים מודיע כי היה ותבחרי לפגוע בשכרם של עובדי התברואה, תהיי צפויה להיתבע באופן אישי לתשלום שכרם לרבות פיצוי בגין הלנת שכר, שכן אנו מתריעים כי אינך רשאית לפגוע בשכרם של העובדים, תוך הפגנת אדישות מצידך. ניסיונך להלך אימים על עובדי התברואה המסורים לא יצלח. הם ימשיכו לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר ובנסיבות הקיימות, תוך תקווה כי תתעשתי ותפעלי לאיוש התקנים החסרים ומתן התגבור שניתן כל השנים בתקופות אלו, לטובת התושבים ועובדי העירייה".

יצוין שבשבוע שעבר פנה הוועד למרחב חיפה של ההסתדרות ולהסתדרות המעו"ף בבקשה להכריז על סכסוך העבודה. בבקשה, החתומה על ידי עידו, נאמר שיש להכריז סכסוך בגלל פגיעה בעובדים, ובין היתר: הקפאת תקנים והקפאת קליטת עובדים, היעדר איוש משרות, קיום ועדות שונות ללא נציגי ארגון העובדים, איומים והפעלת סנקציות מצד גורמים בהנהלת העיר על עובדים להימנע מפניה לארגון תוך פגיעה בזכותם להתארגנות והגנה ארגונית, והתעלמות מנציגי העובדים. הבקשה אושרה על ידי ההסתדרות ומעריכים שבתחילת אוגוסט תפרוץ שביתה בעיריית חיפה.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113980