הנהלת מפעל גיבור ספורט בקרית שמונה החליטה להקדים את פיטוריהם של כ-170 עובדים בהסכמת ההסתדרות. לפני ל

 

הנהלת מפעל גיבור ספורט בקרית שמונה החליטה להקדים את פיטוריהם של כ-170 עובדים בהסכמת ההסתדרות. לפני למעלה משלושה חודשים נחתם הסכם בין הנהלת מפעל גיבור ספורט בקרית שמונה לבין ועד העובדים וההסתדרות, שעל פיו ההנהלה הייתה אמורה לפטר בהדרגה 150 עובדים והיו אמורים להימשך עד לשנת 2009. ההסכם גם השיג תנאי פרישה טובים יחסית לעובדים.
 
בסוף השבוע שעבר התברר לעובדים כי ההנהלה הקדימה את פיטוריהם של רבים מהם. יו"ר ועד העובדים, חיים דוד, אמר כי עד עתה פוטרו כבר 110 עובדים, ובשבוע הבא אמורים להיות מפוטרים עוד 60. "הייתה לנו ישיבה עם המנכ"ל, איציק ברגר, והוא הסביר לנו שבגלל המשבר הכלכלי בחו"ל יש ירידה בכמות ההזמנות, ולכן אין מנוס מהקדמת הפיטורים", הסביר דוד.
 
לדברי יו"ר ועד העובדים "יש במפעל מחלקה שעובדת עבור חברת נייקי. כשעשינו את ההסכם עם ההנהלה, כלל לא דובר על כך שעובדים במחלקה הזו יפוטרו. עכשיו, בגלל שנייקי הקטינו את ההזמנות, יש כוונה לפטר גם את עובדי מחלקה זו. אנחנו נמצאים במצב שאם לא יהיה חידוש של ההזמנות, המפעל כולו עלול להיסגר ו-350 עובדים ימצאו את עצמם ללא עבודה".
 
יו"ר מרחב הגליל בהסתדרות, יונה פרטוק, הוסיף: "אנחנו לא יכולנו להתנגד לפיטורים כי אם היינו מתעקשים, כל המפעל עלול היה להיסגר. לכן, הלכנו להסכם שעל פיו 150 עובדים יפוטרו בתנאי פרישה מועדפים. זה המרב שיכולנו לעשות לאור המצב". עוד אמר פרטוק כי "החשש שלנו שהגל הזה לא ייעצר בגיבור, ושעוד מפעלים יודיעו על כך שיש להם קשיים ושהם צריכים לפטר עובדים. כל מפעל שהוא מוטה ייצור, ובייחוד כאלה שמייצאים לחו"ל, עלולים להיפגע".