הנהלת הבורסה בת"א השביתה את המסחר ומאשימה את ועד העובדים

הנהלת הבוקר השביתה היום (ראשון) את המסחר ומאשימה את ועד העובדים. זאת, על רקע פרישת ההנהלה מהליך הגישור המתנהל מול העובדיםיו"ר הרשות לניירות ערך, ענת גואטה גינה את צעד ההנהלה ומסרה "אני רואה בחומרה רבה את דחיית פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בגלל סכסוך פנימיבימים בהם אנו משקיעים משאבים ומאמץ לאומי לפיתוח שוק הון חדשני ואטרקטיבי, כל פגיעה בתקינות המסחר עלולה לפגוע במשקיעים ובשוק מצב שאינו סביר מבחינתיהבורסה היא תשתית לאומית, שאין להשביתה בקלות ייתר. הנחתי את סגל הרשות לבחון את הנושא עם כל הגורמים הרלוונטיים".

בניין הבורסה בתלאביב (צילום: הנהלת הבורסה)

ועד עובדי הבורסה התייחסה לדברי גואטה ומסר "אנו מכבדים את יו"ר הרשות ומבקשים להסב את תשומת ליבה לכך שמי שפגע במסחר היום הם לא העובדים, אלא המנכ"ל שמפר ברגל גסה את הסכמי העבודה שהוא עצמו חתום עליהם. וועד העובדים ישמח להיפגש ולדון בנושא על מנת שהרשות תכנס בעובי הקורה ותעצור את הפגיעה המתמשכת בזכויותיהם של עובדי הבורסה".

לפני כחודש פרסם יו"ר ועד העובדים, לארי שיפמן, טור באתר "ביזפורטל" בו הסביר את הרקע לסכסוך. "אנחנו ערים לכך שרבים לא מודעים למתרחש בין כותלי הבורסה. מול מאות עובדים מסורים ואחראים, הנהלת הבורסה, בראשות המנכ"ל, מנהלת פגיעה מתמשכת בכיסם ובכבודם של העובדים. די שנציין, למשל, את העובדה שהמנכ"ל, יחד עם חברי ההנהלה, דאגו לבונוסים מרשימים לשנים 2017, 2018, וכעת – בונוס 2019. אך בונוס לעובדים, לשנים הללו, כדוגמת הבונוסים שהוסדרו בענף הבנקאות – לא סוכמו ולא הוסדרו מול העובדים עד היום". על פי יו"ר ועד העובדים, מנכ"ל הבורסה קיבל בונוס של 678 אלף שקל, ובמקביל הוא "מנהל מדיניות מזלזלת בזכותם של העובדים ליהנות מפירות עמלם".