הנהלת אוניברסיטת בן גוריון מכה שוב: בוטלה חגיגת הסטודנטים הערבים בקמפוס

אירוע פתיחת השנה לסטודנטים הערבים באוניברסיטת בן גוריון בוטל בעקבות פסילה של ההנהלה על חלק מתכניו. כך פרסם היום (שלישי) כתב "הארץ" בדרום נתי יפת. במסגרת האירוע, שאמור היה להתקיים מחר ואורגן על ידי אגודת הסטודנטים, תוכננו יריד בשעות היום ומופע מוזיקלי בערב. אלא שהאוניברסיטה לא אישרה מרכיבים מרכזיים ביריד: הקמת אוהל בדואי והצבת דוכנים למכירת מדבקות בערבית, ואמנות מסורתית. האוניברסיטה פסלה גם שתי זמרות שהוזמנו להופיע באירוע: רולא עאזר ואיה ח'לף. זאת, לאחר שבחודש שעבר ביטלה ההנהלה הופעה של אמן העוד המזרח ירושלמי, כנעאן אל-רול. הנימוקים שניתנו לביטול ההופעות היו "חשש מהסתה, פגיעה בשלום הציבור וקשיים ביורוקרטיים."

ההזמנה שפרסמה אגודת הסטודנטים לקראת אירוע תחילת שנת הלימודים שבוטל

ביום חמישי התכנסה הנהלת האוניברסיטה לפגישת זום בהשתתפות הנשיא, פרופ' דניאל חיימוביץ', ובסיומה הודיעה למארגנים כי הקמת האוהל והצגת דוכני הסטיקרים והאמנות לא אושרו. כן אושרו דוכני מזון וממתקים מסורתיים.

בנוסף החליטה ההנהלה כי המופע המוזיקלי יתקיים באולם סגור בקמפוס, שבו מעט יותר מ-400 מקומות – פחות מחמישית ממספר הסטודנטים הערבים – ולא בשטח פתוח כפי שהיה בשנים קודמות. על פסילת הזמרות קיבלו המארגנים הודעה לפני כחודש.

עוד בנושא