המתמחים לרפואה החלו להגיש את מכתבי ההתפטרות במחאה על דחיית קיצור התורנויות

ארגון "מרשם" הודיע היום (חמישי) כי החל השלב הראשון בהתפטרות המתמחים כחלק מהמחאה לקיצור שעות התורנויות. עד כה, יותר מ-500 מתמחים וסטאז'רים לרפואה חתמו על מכתבי ההתפטרות. "ניסינו בכל דרך אפשרית להימנע מנקיטת הצעד הזה, אולם הממשלה הפרה את כל ההתחייבויות כלפינו ולמעשה ביטלה בפועל את קיצור התורנויות", נמסר מהארגון.

מתמחים לרפואה בבית חולים איכילוב בתל-אביב חותמים על מכתבי התפטרות  (צילום: מרשם)

 

מכתבי התפטרות הוגשו הבוקר בבתי החולים ברחבי הארץ ובמגוון רחב של מחלקות: פנימיות, נשים, ילדים, מלר"ד, נוירולוגיה ועוד. המכתבים יוגשו בגלים לפי מחלקות, שלפחות 50% מהמתמחים בהן, חתמו על מכתבי ההתפטרות.

בארגון המתמחים מסרו אמש: "העובדה שמאלצים אותנו להגיע שוב לצעד החריג של הגשת מכתבי התפטרות היא תעודת עניות. הממשלה התחייבה והממשלה צריכה לקיים! אנחנו דורשים שמהלך קיצור התורנויות יתחיל עוד לפני הבחירות! גם בבתי החולים במרכז וגם בפריפריה".

"המחויבות שלנו היא למטופלים שלנו, אלה ששמים בידינו את חייהם – לא נוכל להמשיך לתת להם את הטיפול הרפואי שמגיע להם, לא נוכל להמשיך לסכן אותם ואת עצמנו בתורנויות של 26 שעות. הגיע הזמן שראש הממשלה יתעורר, הגיע הזמן ששרת הכלכלה ושר הבריאות יתעוררו, כי אנחנו לא מתכוונים להמשיך לעבוד ככה", הדגישו.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114818