המתחמים לרפואה יפגינו במוצ"ש ליד ביתו של רה"מ לפיד בדרישה לקיצור התורנויות

היתר ההעסקה החדש של תורנויות הרופאים המתמחים עומד להתפרסם, בחתימת שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. אך ארגון המתמחים מרשם הודיע כי לא יתפשר בשום צורה על המתווה חדש. הארגון דורש שהתורניות יהיו בנות 18 שעות במקום 26 כיום. בתחילת השבוע קרא הארגון להפגין מול ביתה של ברביבאי בצפון תל-אביב במוצ"ש הקרוב, 30 ביולי. אך אתמול (רביעי) הודיע על שינוי מיקום המחאה, היא תתקיים ליד ביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד ברמת אביב ג'.

"רגע לפני שהשרה קובעת את ההיתר הסופי, אנחנו חייבים להילחם על קיצור התורנויות, על תורנות בת 16+2 ועל התחלת הקיצור של התורנויות גם במרכז הארץ", כתבה אמש יו"ר מרשם, ד"ר ריי ביטון בפוסט שהופץ בין חברי הארגון. "כפי שהבהרנו לאורך כל הדרך, מבחינתנו אין שום אפשרות אחרת: קיצור תורנויות ל-16+2 ולא דקה יותר! כל מתווה אחר שמדבר על 'קיצור' ל-20 שעות וכיו"ב, הוא לא קיצור וכל מתווה לקיצור תורנויות שלא כולל התחלת הקיצור גם במרכז הארץ הוא לא קיצור ואנחנו לא נסכים לקבל אותו".

לפני כחודש, ציינה ד"ר ביטון, במסגרת ההליך המשפטי שמובילה קופת החולים כללית נגד קיצור התורנויות, הובהר על ידי המדינה בבית הדין לעבודה בבאר שבע כי נדרש זמן נוסף על מנת להתאים את ההיתר של שרת הכלכלה, זה שקובע כי תורנויות המתמחים יקוצרו ל-ל-18 שעות, בשלב ראשון בבתי חולים בפריפריה. אלא שבדיון שנערך בשבוע שעבר, לפני פרסום ההיתר, בבית הדין לעבודה בבאר שבע, חשפה נציגת המדינה כי נבחנות מספר חלופות להיתר והן לאו דווקא תואמות לדרישות המתמחים.