המשרד לעניינים אסטרטגיים מפריט את המאבק בחרם ולא ידועים לאן הולך הכסף

המשרד לעניינים אסטרטגיים והסברה פרסם אתמול (שלישי), בעקבות דרישה של התנועה לחופש המידע, את פירוט ההתקשרויות שלו במשך השנה וברבעון הראשון של 2017. עיקרי הדו"ח פורסמו הבוקר ב"כלכליסט". מההתקשרויות עולה כי מתוך תקציב של 58 מיליון שקל, מוקצים מיליונים כתקציב לגופים חיצוניים פרטיים שאמורים "להילחם בחרם בדה־לגיטימציה של ישראל", אחת מהסמכויות שניתנו למשרד. אך מהנתונים שפורסמו על ידי המשרד בראשו עומד השר גלעד ארדן לא ניתן לדעת לאן הולך הכסף.

2017-08-16_212254

זאת, בשל בקשות הפטור ממכרז שמבקש המשרד. כמו כן, ישנם תשלומים לספקים שטרם נחתמו ולכן לא פורטו בדו"ח שפורסם. כך למשל קיבל המשרד פטור ממכרז עבור העברת 3.2 מיליון שקל לישיבת אש תורה "לצורך ביצוע תוכנית פעולה למאבק נגד ניסיונות הדה־לגיטימציה בעולם".

עוד עולה מאישורי הפטור ממכרז של המשרד כי הועברו 16 מיליון שקל לסוכנות היהודית עבור "הפעלת שליחי הסוכנות למטרות המשרד בקמפוסים מאותגרי ארגוני דה־לגיטימציה בארה"ב, אירופה ואמריקה הלטינית". עוד משלם המשרד למשל, לשטיח המעופף 463 אלף שקל עבור אירוח משלחות שמגיעות לארץ ולאיסתא 521 אלף שקל על ליווי משלחות מחו"ל.

יצוין שבימים אלה מקדם המשרד לעניינים אסטרטגיים הצעת חוק שכבר אושרה בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת שמחריגה את המשרד מחוק חופש המידע. עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע מסרה כי "דו"ח המשרד לעניינים אסטרטגיים משקף חלק קטן מאוד מהתקציב שניתן לו בסך של כ־160 מיליון שקל. כנראה שלא נדע לאן הולך הכסף שלנו. המשרד משתמש בכספי הציבור ללא כל דיווח".

מהתנועה לחופש המידע נמסר עוד כי "הדו"ח הוא תעודת עניות לשקיפות במשרד לנושאים אסטרטגיים המצהיר בגלוי שבכל הנוגע למאבקו ביוזמות הדהלגיטימציה של מדינת ישראל בעולם, בכוונתו להשתמש בכספי הציבור ללא כל דיווח או חובת שקיפות. מסתבר שבמשרד מעדיפים להסתיר כל מידע שהוא בנוגע ל'מערכה' שהם מנהלים בדהלגיטימציה של מדינת ישראל, מאשר להתמודד עם ביקורת ציבורית חשובה כל כך במדינה דמוקרטית. נכון להיום המשרד מסתיר מידע רב מהציבור, כשהוא מסתמך על שינוי בחוק שטרם נחקק והמקודם על ידי השר ארדן". הדו"ח הוא תעודת עניות לשקיפות במשרד לנושאים אסטרטגיים המצהיר בגלוי שבכל הנוגע למאבקו ביוזמות הדהלגיטימציה של מדינת ישראל בעולם, בכוונתו להשתמש בכספי הציבור ללא כל דיווח או חובת שקיפות.
מסתבר שבמשרד מעדיפים להסתיר כל מידע שהוא בנוגע ל"מערכה" שהם מנהלים בדהלגיטימציה של מדינת ישראל, מאשר להתמודד עם ביקורת ציבורית חשובה כ"כ במדינה דמוקרטית.
נכון להיום המשרד מסתיר מידע רב מהציבור, כשהוא מסתמך על שינוי בחוק שטרם נחקק והמקודם על ידי השר ארדן.

לעיון בדו"ח שפורסם אתמול: http://bit.ly/2vHkiDS לינק לדו"ח: http://bit.ly/2vHkiDS