המשפטנים והפרקליטים לקראת סכסוך עבודה נגד ההפיכה המשטרית; 155 מרצים למשפטים: קץ הדמוקרטיה

יו"ר איגוד המשפטנים של ההסתדרות, עו"ד יצחק גורדון, הודיע הבוקר (שלישי) לשר המשפטים יריב לוין שהוא מתריע לפני הכרזה על סכסוך עבודה בעקבות קידום חוקי ההפיכה המשטרית. סכסוך העבודה צפוי לכלול את אלפי עובדי השירות המשפטי הציבורי, ובכלל זה כל המשפטנים בלשכות המשפטיות במשרדי הממשלה, שחקיקת הרפורמה נוגעת במידה רבה אליהם. גם יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, הודיעה על כוונת הארגון להודיע על סכסוך עבודה "לשם התגוננות מפני ההשלכות של צעדי החקיקה".

עו"ד גורדון אמר שבימים אלה "מוטלים על הכף עתידנו האישי, המקצועי והתעסוקתי, מקום עבודתנו ועצם קיומו, מהותו ומעמדו של השירות המשפטי הציבורי שבו גדלנו, שאנו שייכים אליו, שאנו מאמינים בו ועובדים בו לטובת הציבור מתוך תחושת שליחות ומחויבות למדינה ולחברה הישראלית".

המכתב השני נשלח מטעם ארגון הפרקליטים, המאגד את עובדי פרקליטות המדינה, אשר נכתב על ידי עו"ד קורין שמסרה: "מכלול צעדי החקיקה יביאו לייתור הייצוג המשפטי של המדינה על ידי הפרקליטות , לפגיעה קשה בייצוג המדינה שתהפוך למיקור חוץ של עמדת המדינה בבתי המשפט ובכלל הערכאות. תפקיד הפרקליטים הוא להגן ולייצג את עמדת המדינה בערכאות השונות והצעדים האלו ימנעו מהפרקליטים את היכולת להגן על האינטרסים החשובים של המדינה או אפילו להשמיע עמדתם".

בתוך כך, הבוקר פרסמו 155 מרצים, חברי הסגל הבכיר בפקולטות למשפטים, גילוי דעת נגד "המהפך שבממשלת ישראל מבקשת לעשות בשיטת המשטר, במסווה של 'רפורמות'". לדבריהם "אין שום דמוקרטיה בעולם שמתקיימת בצורה כזו. מכלול הצעות הממשלה הוא מזעזע ומסוכן, ויביא לפגיעה קשה בזכויות האדם והאזרח בישראל ולאובדן המבנה הדמוקרטי של המדינה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118536