המשטרה עצרה שלושה מפגינים במשמרת מחאה נגד המשך המצור

כוחות משטרה עצרו אמש (יום ד') שלושה מפגינים מול משרד הביטחון (שער דוד) בתל אביב בהפגנה של "הקואליציה נגד המצור על עזה". המפגינים, שהגיעו למחות נגד סגירת המעברים לרצועה, לא ידעו כי למקום הגיעה משלחת של קהילותיהודים מארה"ב, והחלו לשוחח ביניהם.

דובר גוש שלום, אדם קלר, מסר כי התנהגותהמשטרה כלפי המפגינים הייתה אגרסיבית. היא חצצה בין שתי הקבוצות, הרחיקה אתהמפגינים כמאה מטר, והעבירה אותם אל מעבר לגדר. בהפגנה השתתפו עשרות פעילים. הם מאשימים את ישראל בשבירת הרגיעה בשל הפעולה בעומק הרצועה בשבוע שעבר. לדבריהם זהוניצול הבחירות בארה"ב, אך בהודעה הרשמית של צה"ל נמסר כי הצבא פעל נגד מנהרהמתקתקת. בין המפגינים: פעילי חד"ש ומק"י.לקראת המשמרת, מסרו בקואליציה כי "מאז יום חמישי בבוקר ישראל מסרבת להעביר לרצועת עזה סולר תעשייתי הנחוץ לייצור החשמל בתחנת הכוח של עזה. רוב אוכלוסיית הרצועה סובלת מהפסקות חשמל של עד 16 שעות מדי יום. ישראל גם מונעת העברה של גז בישול, מוצרי מזון וסחורות חיוניות נוספות. המשך צעדי הענישה הקולקטיבית עלולים להביא לקריסה סופית של שירותי התברואה, החינוך והרווחה בעזה".

 
יצוין שארגון אמנסטי אינטרנשיונל פנה השבוע לממשלת ישראל כדי לאפשר מיידית כניסה של סיוע הומניטארי, ציוד רפואי ודלק לתוך רצועת עזה. זאת בעקבות המשבר ההומניטרי ההולך ומחריף ברצועה. "החרפת המצור של ישראל על הרצועה יצרה מצב הומניטארי חמור ביותר", אמר פיליפ לותר, סמנכ"ל רשת צפון אפריקה והמזרח התיכון באמנסטי. "זוהי ענישה קולקטיבית של האוכלוסייה האזרחית בעזה, המצב הזה חייב להיפסק מיידית".