המשטרה עצרה חברת מועצת העיר ת"א-יפו בעת מחאה של פעילי אנחנו העיר

המשטרה עיכבה לחקירה אמש (ראשון) את חברת מועצת העיר ת"א-יפו שולה קשת, במהלך הפגנה של פעילי "אנחנו העיר" נגד העבודות להקמת קו הרכבת הקלה בשדרות הר ציון בעיר. קשת, המשמשת גם יו"ר ועד שכונת נווה שאנן, נלקחה לתחנת המשטרה ושוחררה לאחר חצות וזומנה לחקירה.

תושבי דרום תל-אביב מפגינים לפינוי התחנה המרכזית משכונת נווה שאנן, מאי 2021 (צילום: אנחנו העיר)

 

הפעילים סיפרו "אתמול בערב הגענו לשדרות הר-ציון להפגין נגד הקמת פורטל הר ציון – מבנה כניסה של הרכבת אל מתחת לפני הקרקע בדמות חומת בטון באורך 300 מטר שתעבור באמצע השדרה בין הרחובות שלמה למטלון, ושתבתר את שכונת נווה שאנן לשתיים ותייצר גטו בין הפורטל לתחנה המרכזית – ובמקום לאפשר את המחאה, השוטרים שהגיעו החליטו לעצור את חברת המועצה שלנו שולה קשת על 'הפרת הסדר הציבורי'".

הפעילים הבטיחו "נמשיך להפגין ולהיאבק נגד הפורטל שממשיך את מדיניות ההפקרה ארוכת השנים של שכונות דרום העיר בידי העירייה וממשלות ישראל – 'מה שייפר את הסדר' הוא הפורטל שייצר מציאות תחבורתית ואורבנית בלתי אפשרית לשכונת נווה שאנן והדרום כולו".

עורכת הדין של קשת מוריה שלומות, גם היא חברת מועצת העיר תל אביב מטעם "אנחנו העיר" שנכחה בהפגנה, אמרה שקשת עוכבה בחשד להפרת סדר. זאת, לדברי שלומות, לאחר שבמהלך ההפגנה התפתח עימות מילולי בין הקבלנים למפגינים. קשת ומפגינים אחרים העידו שהיא עוכבה אף שהשוטרים ידעו שהיא חברת מועצה: "הכניסו אותי לניידת כאחרונת העברייניות. שמו אותי בתא מעצר והשאירו אותי שם. בסך הכל רצינו לדעת מה הקבלנים עושים. הם היו אמורים לעשות היום מדידות ותו לא, לכן ביקשתי לדעת בדיוק למה הם חפרו באדמה. במקום לענות לנו, הם התחילו לצעוק", מסרה קשת ל"הארץ".