המשטרה עצרה בכיכר הבימה שלושה פעילים נגד הכיבוש שמחו נגד מיצג של מתנחלים

המשטרה עצרה אמש (שלישי) בכיכר הבימה בתל-אביב שלושה פעילים של התנועה "מסתכלים לכיבוש בעיניים" שמחו נגד מציג של מתנחלים. המחאה נערכה בעת שאנשי תנועת נחלה של דניאלה וייס קיומו מיצג במסגרת מסע התרמה לקראת ליל הקמת עשרים מאחזים בלתי חוקיים בשטחים הכבושים שמתוכנן ליום רביעי הקרוב (20.7).

מ"מסתכלים לכיבוש בעיניים" נמסר "פולשים מגיעים עד לכיכר הבימה כדי לשנורר עבור הפעולה העבריינית שלהם, פעולה נגד החוק הישראלי. מולם התייצבו מפגינים, שמוחים נגד הכיבוש, נגד הפעולה העבריינית של עוד ועוד מאחזים לא חוקיים. לא עוברת שעה והמשטרה האמונה על שמירת החוק הישראלי עוצרת 3 מפגינים מהמחאה החוקית. בוקר טוב ישראל".

יצוין שבשבוע שעבר פנה ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) לראש הממשלה יאיר לפיד, לשר הביטחון פנים עמר בר-לב ולשר הביטחון ובני גנץ בדרישה לעצור את תכנית המתנחלים להקמת 10 מאחזים בלילה שבין ה-19 וה-20 ליולי. "בידכם היכולת והחובה לעצור את הפשע המתוכנן ועליכם מוטלת האחריות לכל תוצאה, חלילה ומסע הגזל יצא לדרכו. פעלו כעת כנגד העוולה המשתוללת הזאת", כתב.

שוטרים עוצרים, אמש, פעיל נגד הכיבוש בכיכר הבימה (צילום: מסתכלים לכיבוש בעיניים)

 

יצוין ש"מסתכלים לכיבוש בעיניים" פנה באמצעות עורך-דין לחברת גיוס ההמונים "צ'רידי" בדרישה לעצור את קמפיין גיוס ההמונים לקראת המבצע המתוכנן בשבוע הבא בשטחים הכבושים.

עו"ד בן מרמרלי כתב ל"צ'רידי" כי "ארגון בשם 'נחלה תנועה להתיישבות' מתכנן לבצע פעולה בלתי חוקית ולהקים בשטח, בלילה אחד, מספר גדול של מאחזים בלתי חוקיים. הארגון מפרסם את התוכנית הבלתי חוקית ברשתות החברתיות וכן מקיים פעילות להצטרפות אזרחים נוספים לפעולה הבלתי חוקית המתוכננת. התאריך המתוכנן לביצוע הפעילות הבלתי חוקית והמפורסם לכל הוא 20 ביולי 2022".

עו"ד מרמרלי הדגיש ש"הפעילות המתוכננת של הארגון מהווה פעילות בלתי חוקית במישורים רבים: במישור הבינלאומי, לפיו אסורה הקמת התיישבותיות של האוכלוסייה הכובשת בשטח הכבוש; במישור הדין הפלילי, במובן של הסגת גבול והקמת יישובים ללא אישורים מתאימים ותוכנית תב"ע מאושרת; הן במישור הדין הפלילי במובן של העבירות החמורות ביותר בספר החוקים, הקבועות בפרק ז' לחוק העונשין ונוגעות ל פגיעה בביטחון המדינה וביחסי החוץ של המדינה; הן על פי החוקים והצווים המסדירים את השליטה הישראלית בשטחים הכבושים; ולבסוף בניגוד לערכי המשטר הדמוקרטי בישראל, לריבונותה של ישראל, ליציבות השלטונית ולשלטון החוק במדינה". לדבריו, כאשר הפלטפורמה של "צ'רידי" משמשת לגיוס כספים למטרת ביצוע פשעים, כהגדרתו, "ייתכן ועצם שיתוף הפעולה עולה כדי עבירה בספר החוקים, אם לא כמבצע בצוותא אזי כעבירת סיוע לפשע". "אני סמוך ובטוח כי מרשתכם אינה מעוניינת ל השתתף בפשיעה חמורה, וכי היא תסיר מיד את העמוד המגייס כספים למטרות עבירה על חוקי מדינת ישראל", כתב עורך הדין מרמרלי.