המשטרה הכריזה על בעל הון כאיש ציבור ואסרה על שובתים להפגין מול ביתו

המשטרה הכריזה על בעל הון כאיש ציבור ואסרה על העובדים השובתים זה עשרה ימים להפגין מול ביתו, כך פורסם אתמול (שישי) באתר "וויינט". ביום רביעי הופתעו עובדי תאגיד אלפא (בזק בינלאומי, יס ופלאפון) השובתים כאשר קצין משטרה ניגש אליהם וביקש מהם למחות במרחק של מאות מטרים מביתו של דוד פורר, מבעלי השליטה בחברה.

בהקלטה שהגיעה נשמע הקצין אומר למפגינים כי פורר הוא "איש ציבור" והיועצת המשפטית של מחוז תל אביב קבעה שאסור להפגין מול ביתו אלא במרחק של כ-300 מטר מהבית, כפי שנהוג במחאות מול בתי נבחרי ואנשי ציבור.

עובדי אלפא מניפים כרזות נגד דוד פורר, בשבוע שעבר, מעל גשר בכביש גהה (צילום: ועד עובדים)

 

"זה אבסורד", זעם יו"ר הוועד יחיאל שמן. "ממתי איש עסקים המרוויח כסף לעצמו הוא איש ציבור? פורר הוא איש עסקים, לא איש ציבור, ומותר לנו להפגין מול הבית שלו. המשטרה רוצה לסתום לנו את הפיות ומגינה על פורר במקום לתת לנו לממש את זכות המחאה כמו שנהוג במדינה דמוקרטית". "ביום שישי בשבוע שעבר הגיעו עובדים להפגין עם ילדיהם. מלבד שוטרים שלחו גם אנשי יס"מ כאילו אנחנו עבריינים. אין להם לאן לשלוח את היס"מ? אנחנו העבריינים המסוכנים שהמשטרה צריכה להילחם בהם? אם אנחנו חיים בדיקטטורה שיגידו לנו שאסור למחות. אם לא – אז שלא יסתמו לנו את הפיות".

לדברי הוועד "מסתבר שעל פי משטרת ישראל טייקון מיליארדר הוא 'איש ציבור' ולכן לא ניתן להפגין מול ביתו. לנו זה לא באמת משנה. אנחנו עדיין במדינת חוק וזכות המחאה שמורה לכולם. דוד פורר! הלב והנשמה שלנו שווים יותר מכל הכסף והקומבינות שלך. אתה תמשיך לשמוע אותנו בכל מקום ובכל זמן".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105529