המפלגה הקומוניסטית נאסרה באוקראינה; פיצוץ במטה מפלגת השמאל בגרמניה

בית המשפט בלבוב אסר אתמול (שלישי) את פעילותה של המפלגה הקומוניסטית של אוקראינה וכל סניפיה, רכושה ומשאביה הופקעו. כך הגיע לסופה תביעה שהגישו ב-2014 ראשי הקומוניסטים נגד המאמצים של השלטונות האוקראינים לאסור על פעילות המפלגה יצוין שלאחרונה אסר החוק באופן סופי את הפעילות של כמה מפלגות שמאליות וביניהן – המפלגה הקומוניסטית, המפלגה הסוציאליסטית, חזית השמאל ועוד. אחרי שהחוק אושר, גזלה המדינה את רכוש המפלגות והפקיעה את נכסיהן. כמו כן, גורשו כל נציגיהן מהפרלמנט.

בגרמניה, הרשויות במדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה חוקרות פיצוץ שהתרחש בלילה בין שני לשלישי במטה מפלגת השמאל די לינקה בעיר אוברהאוזן. על פי המשטרה הפיצוץ נגרם ממטען חבלה ובמקום נערכה אמש הפגנה אנטי-פשיסטית.

"סולידריות", קריאה להפגין במטה מפלגת השמאל די לינקה בעיר אוברהאוזן שהופצה אתמול ברשתות החברתיות

 

הפיצוץ, שהתרחש בשעה 3:20 (שעון מקומי) ניפץ את חלונות המשרד וגרם לנזק לחנויות סמוכות. ז'נין ויסלר, מנהיגת די לינקה, אמרה כי ניאו-נאצים עומדים מאחורי הפיצוץ. יוסוף קרג'ליק, מזכיר די לינקה במחוז הוסיף כי מדובר ב"מתקפה ממוקדת מצד הימין", וכינה את התקרית "מתקפת טרור של הימין הקיצוני".

על פי דו"ח שפרסם בחודש שעבר משרד הפנים של גרמניה, הקיצוניות הפוליטית של הימין הפכה לאיום גובר על עתידה של המדינה. אנשי הימין הקיצוני, נכונים יותר מאי פעם לפעול באלימות. המגמות האלה משולהבות, בין היתר, באמצעות מידע כוזב המופץ ברשתות החברתיות. לפי הדו"ח, המשרד הפדרלי להגנת החוקה תיעד בשנה שעברה יותר מ-33 אלף פשעים ממניע פוליטי, עלייה קלה ביחס למספר התקריות שתועדו בשנה שקדמה לכך. עם זאת, המשרד תיעד עלייה של 10% בשיעור הפשעים האלימים ממניע פוליטי.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113543