המפלגה הקומוניסטית העיראקית לא תשתתף בבחירות וקוראת להחרימן

המפלגה הקומוניסטית העיראקית החליטה לא תשתתף בבחירות שיתקיימו ב-10 באוקטובר הקרוב וקוראת לבוחרים להחרימן. כך מסר אתמול (שבת) מזכ"ל המפלגה, ראיד פחמי, במסיבת עיתונאים שנערכה בכירכוכ שבצפון המדינה. לדברי פחמי קיימת אווירית של הפחדה ורציחות של פעילים פוליטיים ובהם פעילי המחאה. כמו כן, הממשלה והמפלגות השונות אינן מתייחסות ברצינות לדרישות של מפגיני המחאה החברתית שפרצה באוקטובר 2019. "בבחירות הקרובות אולי ישתנו הפרצופים, אבל תימשך אותה מדיניות אטומה", הדגיש. דבריו של פחמי באו בעקבות ישיבת הוועד המרכזי של המפלגה שקיבלה החלטה ברוח זו.

ראיד פחמי, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית העיראקית (צילום: טריק א-שעב)

 

יצוין ב-9 ביוני נהרג הפעיל איהאב אל-ווזני בעיר השיעית כרבלא. יותר מ–32 אזרחים שנרצחו על יד מתנגדי המחאה מאז שנת 2019. כמו אל-ווזני, שהיה מתאם פעולות המחאה בכרבלא נגד המשטר, גם יתר ההרוגים היו פעילים בולטים בהפגנות או בארגון מחאות. הרוצחים משתייכים למיליציות השיעיות שפועלות בחסות איראן או למיליציות ששייכות למפלגות עיראקיות גדולות.

מאז ההפגנות ההמוניות שפרצו בחודש אוקטובר 2019 וגרמו להתפטרותה של הממשלה הקודמת ולמינויו של מוסטפא אל-כאזימי לפני כשנה, בעיראק מתנהלת מסע רציחות נגד פעילים בתנועות החברתיות. דיווחים בכלי תקשורת עיראקים, ובהם העיתון הקומוניסטי "טריק א-שעב", מספרים על אזרחים שנעלמים, מעצרים באישון לילה, ירי ברחובות, חשש לצאת לעבודה ולקניות, מצעדים צבאיים שמקיימות מיליציות ברחובות, איומים טלפוניים והצתת מכוניות של פעילי אופוזיציה.

 

סרטון – מסיבת העיתונאים של מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית, אתמול, בכירכוכ:

https://www.facebook.com/iraqicp/videos/2917450591826320

 

ההחלטה שקיבלה אתמול הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית העיראקית (בערבית):

https://www.iraqicp.com/index.php/sections/party/53977-2021-07-24-08-17-36