המפלגה הקומוניסטית הישראלית:  ערכי ה-1 במאי חיים ואיתנים – נגד ניצול מעמדי ודיכוי העמים

ה-1 במאי מצוין השנה בעת משבר חברתי מסוכן ביותר ברחבי העולם. יוקר מחיה חמור, בייחוד במוצרי המזון והמחיה הבסיסיים ביותר, נופל על גבם של העניים והעמים. במקביל, רושמים מונופולים וחברות ענק שיאי רווחים, בתמיכת משטרי האימפריאליזם העולמי.

המלחמה הרוסית-אוקראינית, אותה יצרה ברית נאט"ו, חשפה את ממדי שליטת האימפריאליזם האמריקאי וזרועותיו על הכלכלה והשווקים העולמיים. טרם הספיק העולם להתאושש מנזקי מגפת הקורונה, שהקפיטליזם ניצל לצבירת רווחי עתק על חשבון העמים, והנה הגיע המצור הכלכלי הגדול על רוסיה כדי לשפוך עוד שמן על המדורה.

חברי המפלגה הקומוניסטית הישראלית בצעדת האחד במאי בתל אביב, 29.4 (צילום: זו הדרך)

בארצנו, ההתייקרויות מכבידות ומקשות עוד יותר על רקע מחירים מהגבוהים ביותר בעולם. זהו תוצר המדיניות הפוליטית והכלכלית שמנהיגות ממשלות ישראל – הכפופות כולן לשליטת הטייקונים על הכלכלה. זהו גם תוצר של השקעת חלק הארי מהמשאבים והתקציבים בשירות מפעלי המלחמה, הכיבוש וההתנחלות.

הכיבוש הוא מקור האסונות, מקור אי-השקט ואי-היציבות, מקור המצב הכלכלי והחברתי, מקור כל התופעות החברתיות המסוכנות שאנו עדים להן.

ממשלת ישראל מובילה את המדינה לתהום חדשה בהסלמתה את המתקפה על העם הפלסטיני, ובייחוד בירושלים המזרחית. המתקפה על מסגד אל-אקצא והתקיפה והמצור על כנסיית הקבר שבאו אחריה, הצטרפו למכות המופנות כלפי העם הפלסטיני בכל מקום – כולל הידוק המצור על רצועת עזה.

המדיניות הכלכלית הישראלית מעמיקה את הפערים – שמבוססים על אפליה נגד שכבות שונות. הדוחות הבינלאומיים מוכיחים, פעם אחר פעם, שישראל היא אחת המדינות עם הפערים העמוקים והרחבים ביותר בעולם. אפליה זו מכה ביתר שאת באזרחים הערבים, בציבור הנשים העובדות ועוד.

המפלגה הקומוניסטית הישראלית קוראת להרחבת המאבק למען שיפור תנאי העסקת העובדים: למען סיום כל צורות האפליה בעבודה, למען העלאת שכר המינימום ללא פחות מ-70% מהשכר הממוצע במשק, למען הפחתת מספר שעות העבודה החודשי והשבועי, ולמען הבטחת הסכמים קיבוציים מחייבים לעובדים במגזר הפרטי – שהפכו לטרף של ענקי המעסיקים והמונופולים.

חובת השעה לקדם מאבק ערבי-יהודי אמיתי ומשותף לסיום הכיבוש וכל צורות הגזענות והניצול המעמדי-חברתי.

תובנות ה-1 במאי עדיין תקפות – ומוכיחות את נכונותן שוב בעידן זה.

המפלגה הקומוניסטית הישראלית

אפריל 2022