המעומד המועדף לנשיאות: לולה בראש ההפגנות בברזיל נגד ממשלת הימין

נשיא ברזיל לשעבר, לויאס אינאסיו "לולה" דה סילבה, עמד אתמול (שישי) בראש הפגנות ענק שנערכו ברחבי ברזיל בדרישה להתפטרות "ממשלת ההפיכה האזרחית" של הנשיא מישל טמר. על כך מוסרים הבוקר אתר שבועון המפלגה הקומוניסטית של ברזיל "ורמליאו" ורשת הטלוויזיה "טלסור". "השלטון פתח במסע אלים נגד זכויות האדם, נגד הנשים, נגד האזרחים החיים בעוני והכריז מלחמה נגד התנעות החברתיות" הכריז לולה בהפגנה הגדולה שנערכה במרכז סאו פאולו, בה על פי ההערות לקחו חלק כ-80 אלף מפגינים.

2016-06-11_205541

"טמר הביתה" (אתר ורמליאו)

אתמול נערכו ההפגנות ב-40 ערים לאורכה ולרוחבה של ברזיל. כמו כן, נערכו הפגנות תמיכה בנשיאה המושעית דילמה רוסף ולמען הדמוקרטיה ב-16 בירות אירופיות ובצפון אמריקה. בריו דה ז'ניירו הצטרפו למפגינים העובדים של ענק האנרגיה "פטרוברס" השובתים מזה שבוע.

רוסף אמרה הלילה כי תורה על קיום משאל עם הנוגע לעריכת בחירות מוקדמות, אם היא תושב לתפקידה. מדובר בצעד שנועד לגרום לסנאטורים, שבפניהם היא עומדת לדין בגין עבירה על חוק התקציב, לזכות אותה בשימוע. אם אכן תזוכה, היא תשוב לתפקידה עד תום הכהונה בשנת 2018. יצוין שעל פי הסקרים שפורסמו בסוף השבוע, אילו הבחירות לנשיאות היו נערכות כעת, הנשיא הזמני טמר היה זוכה בכ-4% מקולות הבוחרים ולולה היה נבחר לתפקיד הרם כבר בסיבוב הראשון.